#1 Skrevet Februar 26, 2011 Hei. Lurer på om det er noen som har peiling på hva som kan være galt hvis bilen begynner å spy ut STORE mengder eksos når den ligger på max turbotrykk? Merker at den begynner å fuske littegranne rett før det kommer eksos. Fargen på eksosen er grå/blå. Any ideas? All hjelp blir satt pris på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 26, 2011 Turboen som begynner å ta kvelden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 26, 2011 kan det være det? er det noen måte man kan sjekke om turbon begynner å bli sliten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 26, 2011 Ta av induksjonsslangen og kjenn om det er noe horisontal slakke i akslingen på turboen :-) Det skal være veeeeldig lite! Normalt med litt vertikal slakke. Ikke mye, men litt. Kan rett og slett være tetningen mellom kompressorhuset og oljesmøringen som har tatt kveld. Du vil også se mye olje i slangen etter kompressorhuset om dette er realiteten :-) Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 26, 2011 takktakk må prøve å få sjekka det der da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 26, 2011 Merker det også fort på oljeforbruket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 26, 2011 sier du det ja? da er det vell gode sjangser for det... skiftet olje for 3 uker siden, fylte opp med 4.5 liter olje. var ute å peila den nå og det var minimalt med olje på peilepinnen. har ikke sett noen oljeflekker der bilen har vært parkert, så oljen forsvinner mens jeg kjører da sikkert WHAT TO DO? er det bare å bestille ny turbo da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 26, 2011 Sjekk slakken i turboen først for å være helt sikker( skal være 0 slakke aksialt) Om turboen må byttes er det anbefalt å bytte oljetilførselrøret samtidig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 27, 2011 okei. oljetilførselsrør ja, vet ikke helt hva det er, men er vell noe jeg finner hvis jeg begynner å se neddi der. Tenker på at om jeg må ha meg ny turbo, skal jeg kjøpe en k04 eller gt28rs eller noe? har jo 180 hesteren fra før av. noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...