Audi TT spyr ut eksos ved høy belastning

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på om det er noen som har peiling på hva som kan være galt hvis bilen begynner å spy ut STORE mengder eksos når den ligger på max turbotrykk? Merker at den begynner å fuske littegranne rett før det kommer eksos.

Fargen på eksosen er grå/blå.

 

Any ideas?

 

All hjelp blir satt pris på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen som begynner å ta kvelden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det være det? er det noen måte man kan sjekke om turbon begynner å bli sliten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av induksjonsslangen og kjenn om det er noe horisontal slakke i akslingen på turboen :-)

Det skal være veeeeldig lite!

Normalt med litt vertikal slakke.

Ikke mye, men litt.

 

Kan rett og slett være tetningen mellom kompressorhuset og oljesmøringen som har tatt kveld.

Du vil også se mye olje i slangen etter kompressorhuset om dette er realiteten :-)

 

Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takktakk :)

må prøve å få sjekka det der da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker det også fort på oljeforbruket :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sier du det ja? da er det vell gode sjangser for det...

skiftet olje for 3 uker siden, fylte opp med 4.5 liter olje.

var ute å peila den nå og det var minimalt med olje på peilepinnen.

har ikke sett noen oljeflekker der bilen har vært parkert, så oljen forsvinner mens jeg kjører da sikkert

 

WHAT TO DO?

er det bare å bestille ny turbo da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk slakken i turboen først for å være helt sikker( skal være 0 slakke aksialt)

Om turboen må byttes er det anbefalt å bytte oljetilførselrøret samtidig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei. oljetilførselsrør ja, vet ikke helt hva det er, men er vell noe jeg finner hvis jeg begynner å se neddi der.

 

Tenker på at om jeg må ha meg ny turbo, skal jeg kjøpe en k04 eller gt28rs eller noe? har jo 180 hesteren fra før av. noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.