#1 Skrevet Mars 9, 2005 Nå skal jeg utifra min tekniske sans prøve å forklare problemet.. Av og til på mellom 2-3000 omdr. når jeg drar på endel så kutter akselerasjonen helt. Så jeg må slippe gassen. Må så gasse sakte for at det ikke skjer igjen.. Dette skjer av og til.. Men noen ganger så kan jeg gi jernet så mye jeg vil uten at det skjer.. Noen som vet, utifra det jeg skrev, hva dette skyldes?? Kristoffer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 9, 2005 Defekt magnetventil gjør at turboen lader for mye og hjernen reagerer ved å sette ned trykket. Bytt magnetventil, koster ca 700kr og er gjort på 5min Mener å huske at den heter N75 elns. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 9, 2005 Nå skal jeg utifra min tekniske sans prøve å forklare problemet.. Av og til på mellom 2-3000 omdr. når jeg drar på endel så kutter akselerasjonen helt. Så jeg må slippe gassen. Må så gasse sakte for at det ikke skjer igjen.. Dette skjer av og til.. Men noen ganger så kan jeg gi jernet så mye jeg vil uten at det skjer.. Noen som vet, utifra det jeg skrev, hva dette skyldes?? Kristoffer 99,9% sikkert en eller flere av plugghettene dine som det er på tide å skifte ut.. -Og litt billigere enn å bytte solonoiden også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 9, 2005 99,9% sikkert en eller flere av plugghettene dine som det er på tide å skifte ut.. -Og litt billigere enn å bytte solonoiden også.. Oki.. Hva ligger dette på i pris da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 9, 2005 Nå skal jeg utifra min tekniske sans prøve å forklare problemet.. Av og til på mellom 2-3000 omdr. når jeg drar på endel så kutter akselerasjonen helt. Så jeg må slippe gassen. Må så gasse sakte for at det ikke skjer igjen.. Dette skjer av og til.. Men noen ganger så kan jeg gi jernet så mye jeg vil uten at det skjer.. Noen som vet, utifra det jeg skrev, hva dette skyldes?? Kristoffer Hadde akkurat samme problem med en Audi 80 88mod 1.9E, der var det kombinasjon lamdasonde/bankesensor som forårsaket "pådragskutt" (hmm må vel være ett nytt ord detta...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 9, 2005 Hadde akkurat samme problem med en Audi 80 88mod 1.9E, der var det kombinasjon lamdasonde/bankesensor som forårsaket "pådragskutt" (hmm må vel være ett nytt ord detta...) Får vel stikke innom en VW forhandler her i Sverige (hvor jeg jobber for tiden) Får det sikkert litt billigere... Uansett hva som må gjøres.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 10, 2005 Får vel stikke innom en VW forhandler her i Sverige (hvor jeg jobber for tiden) Får det sikkert litt billigere... Uansett hva som må gjøres.. Min egen bil lugger også i endel i akselerasjonen, men jeg trenger ikke å slippe gassen. Det føles som om bilen "spøtter" på en måte, små hundredels sekunder uten kraft, for så og ta tak igjen. Du _må_ dele hva VAG sier til deg ang dette, og evt. pris. Dette er spesielt aktuelt for meg også, siden vi begge holder til i Sverige 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 10, 2005 Oki.. Hva ligger dette på i pris da?? Ca. 120-130kr.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 11, 2005 Skal ned til Gøteborg i ettermiddag. Poster inn svaret fra de. Hvis jeg finner en forhandler der da.. K 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 11, 2005 Kan ikke være bensinfilteret og da? Høres jo nesten ut som om at den ikke får nok bensin. Har vært borti litt lignende sak og da ble bilen god som ny etter bytte av bensinfilter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 27, 2005 Defekt magnetventil gjør at turboen lader for mye og hjernen reagerer ved å sette ned trykket. Bytt magnetventil, koster ca 700kr og er gjort på 5min Mener å huske at den heter N75 elns. Da har jeg kjøpt ny magnetventil. Får prøve å bytte den, og se hva som skjer. Men hvordan gjør jeg det? Enkel affære?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...