#1 Skrevet Februar 27, 2011 En venn av meg har en 91/94 Audi 100 Avant. Det som skjer er at den girer bare 3ganger og så må jeg stoppe og vente ca20sek, og slå av motoren,da girer den sånn som den skal.Og hvis jeg trår litt hardt på ,så girer den direkte fra 1 til 3gir, og det hender at når jeg skal ut og kjøre,så starter den i 3gir. Noen ganger så girer den helt perfekt,ikke noe galt. Jeg fikk vite at det kan være noe med 2 bokser som sitter på girkassa. Noen der ute som har noen formening om hv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 27, 2011 (endret) Er dette en 91 eller 94-modell? Det høres ut som om automatkassen går i nødmodus. Du bør lese feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 28, 2011 Hei Dag og takk for raskt svar! Er fremdeles ikke helt sikker på Års modell, men du har helt rett i at han har automatkasse. Mvh: Frode Larsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 28, 2011 En vanlig klassiker når kassa oppfører seg ulikt fra gang til gang er elektrisk feil i multifunksjonsbryteren eller kontaktene til denne. Sitter under venstre girkassefeste, i hvertfall på C4-karosseriet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...