#1 Skrevet Februar 27, 2011 Om ikke alt for lenge skal senk settes på bilen, og i den forbindelse må xenon lysene justeres. Noen sier at man må justere skruen. På vwvortex sier man dette: Make sure you're on a level surface. Click Select Controller Go to 55 - Xenon Range Go to Basic Settings - 04 Then in the drop down list, select the adaptation/adjustment option (its the only one in the drop down). Then click the ON/OFF/NEXT button. The headlights should automatically raise to level position. Close controller and you're done. Pretty simple. Hva er riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 27, 2011 Man trenger strengt tatt ikke justere lys på biler med orginal xenon etter senk, da styreenheten for lyslengderegulering 55 kompenserer for den endrede høyden på bilen som om den var nedlastet bare. Så om lysene i utgangspunktet før senk var riktig justert så skal det være ok etter senk. Om du vil justere så er det 55-> 04- aktivere kanal 1. justere lys manuelt, og så aktivere kanal 2 eller 1 på nytt etter at du manuelt har justert lysene med lysjusteringsaparat, for å lagre de nye adapsjonsverdiene. Det som står over er feil, da det ikke justerer noen ting, justeringen MÅ man gjøre manuelt som alle andre lys, lyktene bare setter seg i grunnposisjon når man grunninstiller de, som er et must før man justerer xenonlys manuelt. så enkelt forklart, beskrivelsen du la ut er riktig i alt utenom at den som har skrivi den har glemt selve justeringa av lysene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 27, 2011 Ok, takk for godt svar! Men hvordan vet jeg hva som er riktig høyde dersom man står på en rett overflate og lyser mot en vegg? Evt, er dette en jobb møller kan ta hvis jeg stikker innom på sånn express jobb? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 27, 2011 Kan bekrefte at de må justeres på Golf 6 i alle fall. Mine lyste rett ned i asfalten 10 meter foran bilen etter senk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 27, 2011 Det tar ca 5 min å justere lysene, og det er ikke mulig å vite om dette er justert riktig uten at det blir sjekket oppimot et vatret lysjusteringsaparat som er stillt inn riktig, med bilen plasert på en overflate som er rett i forhold til lysjusteringsaparatet. Alle godkjennte verksteder skal ha dette. Tipper de fleste VW verksteder tar slikt på sparket.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 27, 2011 Det har nok mye å si hvordan nivåsensorene behandles under arbeide med senking, om det trengs eller ei:) På min var det ikke behov for justering (ble selvfølgelig sjekket opp) Uansett bør det alltid sjekkes Har man hatt av nivåsensorer, så skal det alltid justeres uansett:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 27, 2011 Den er grei, takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 28, 2011 (endret) Møller romerike skulle 1000kr-ish. Og når jeg ringte og sa hvordan de skulle gjøre det fikk jeg som svar at dette visste jeg bedre enn de... såe, forlsag til andre forhandlere som kan det? Mens ryen så for seg mellom 200-600kr. Men de hadde ingen ledige timer fremover. Hehe. jeg får nesten ta med guiden din Stian til romerike, så tar det sikkert kortere tid og blir billigere enn 1000. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 28, 2011 Det der syntes jeg var dyrt. De på verkstedet veit hvordan dette gjøres, så en guide er nok ikke nødvendig, er nok heller ufaglærte kundemottagere som har svart deg tipper jeg. 1000kr for 5 min jobb?? Det var på kanten dyrt syntes nå jeg.. Med tanke på at de må inn med vas og grunninstille lys før kontroll av justering på feks en PKK, til en brøkdel av prisen.. så tar man da seg GODT betalt for å vri litt på et par 6mm umbrako skruer i værste fall. Min personlige mening. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...