Bilen starter når tenningsnøkkelen vris til glødeposisjon (tenning på) 2006 A6 3.0tdi

Anbefalte innlegg

I helga oppsto det noe rart på A6'en. Bilen er en 2006 A6 4F 3.0Tdi Q Aut.

Når jeg vrir tenningen til første posisjon (for gløding), så slår starteren inn og bilen starter. Bilen starter og alt oppfører seg normalt ellers. Jeg har lest av feilmeldinger med Vag-Com og det er ingen feil

Tidligere blir det liv i elektronikken og glødelampa begynner å lyse for så å slukke etter glødingen er ferdig. Deretter måtte man vri en posisjon til for å starte.

Er det noen som har vært borti denne feilen tidligere, eller har noen ideer om hva det kan være som forårsaker det ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitasje i tenningbryter-greia? Har det hendt at du kan ta ut nøkkel mens tenningen fortsatt står på etterpå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitasje i tenningbryter-greia? Har det hendt at du kan ta ut nøkkel mens tenningen fortsatt står på etterpå?

Det virker ikke til å være noe slitasje i selve tenningsbryteren (har ikke hatt det opp enda). Når bilen starter så låser den nøkkelen slik den skal. Å vri videre til hakk 2 (start) fungerer greit, men har jo da ingen funksjon da bilen går allerede.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så alt virker riktig når du stopper bilen? Nøkkelen er ikke vondt å få ut, så du må vri litt frem/tilbake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så alt virker riktig når du stopper bilen? Nøkkelen er ikke vondt å få ut, så du må vri litt frem/tilbake.

Alt fungere som det skal, bortsett fra at starteren slår inn og bilen starter i feil posisjon. Nøkkelen er lett å få inn og ut, den låses når bilen går, og går lett å vri rundt.

Dette er min andre a6 4F og jeg opplever ingen "rare" ting ifb med nøkkelen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter jobb på mandag var alt ved det normale igjen. Hmmm, må nok sjekke dette litt nærmere når det blir varmere i været.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid spennende med slike ting som er periodisk, ikke sant... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.