Startproblemer Audi A6 1,8T (APU)

Anbefalte innlegg

Jeg har noen merkelige problemer med min Audi..... Var på hyttetur på Rjukan i forrige uke når alle problemene startet. Hadde vært å stått på snowboard hele dagen da jeg oppdaget at bilnøklene var borte! Husket da på at jeg hadde gått på trynet noe skikkelig oppe i løssnøen når jeg kjørte litt off-piste. Når jeg reiste opp for å leite fant jeg nøklene der :)

Men dagen etter begynte virkelig problemene. Hadde kjørt opp til Gaustadblikk (bilen ble litt varm opp alle bakkene) og etter å ha vært der hele dagen og kjørt ned igjen fra fjellet (kjørte mye på girene ned igjen) parkerte jeg i Rjukan for å kjøpe noe i butikken. Når jeg skulle starte opp igjen startet den men døde etter ca 2 sekunder. Prøvde så igjen og det samme skjedde over 20 ganger.... Måtte få noen andre til å hente oss. Reiste ned igjen dagen etter for å prøve å starte den og da startet den jaggu!

Da tok jeg bilen til et Nissan-verksted som hadde diagnoseverktøy (siden min vag-com lå hjemme) men de fant ingen feil hverken på motor eller startsperre...? Da tenkte jeg at alt var greit, kjørte bilen til hytta og stoppet den. Prøvde så å starte den igjen og så døde den igjen etter 2 sekunder. Neste morgen startet den. Kjørte da ned til Rjukanbadet for å bade litt, men for å være sikker på at den startet prøvde jeg det etter å ha parkert den og da startet den greit opp igjen. Men etter noen timers bading ville den ikke igjen: bh :

Måtte haike med noen til hytta igjen og ta bussen ned igjen neste morgen. Og da startet den igjen, selvfølgelig.... Kjørte så opp til hytta, pakket bilen og kjørte hjem fra hytta (3 timers kjøretur) og parkerte hjemme i garasjen. Tenkte å prøve reservenøkkelen men da ville den ikke starte igjen (startet men døde etter 2-3 sekunder). Neste dag startet den igjen (med begge nøklene). Jeg rygget ut av garasjen, lot den stå å gå varm, stoppet den for å starte den igjen og der står den nå!

Det er helt død uten noen som helst vilje til å tenne. Må nok hentes av Falch-veihjelp og transporteres til verksted: bh :

Jeg gir opp denne "møkkabilen":bs:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan melde om at verkstedet fant ut at bensinpumpen var gåen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.