Viskermotor til Audi a4 Avant 99

Anbefalte innlegg

Hei

Bestillte ny viskermotor til bakluka mi (avant). Når jeg fikk denne og monterte den så gikk den feil vei (?)

Sendte denne i retur fordi plastdysa var knekt under frakt.

Når jeg fikk den nye så går denne også feil vei, men nå fungerer den kun når jeg spyler og ikke når jeg tar hendelen ett hakk bak. Den skal da fungere uten at jeg spyler :P. Fungerer også når jeg spyler fremme. : bh :

Tips? :(

Kortslutning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørtes ut som el-feil et sted?

Ta en titt på kablene rundt motoren og i gjennomføringa til bakluka. Kan være så uheldig at det er jordingsfeil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil vei høres veldig rart ut.

Hvilken side setter du viskerarmen til da? høyre eller venstre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

meg bekjent, skal det ikke være mulig og sette denne motoren feil vei, er skruehull man må forholde seg til for å få den skrudd fast. og de sitter ikke likt(symetrisk)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dele nr likt på den nye og den gamle motoren da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Forsøkte å sette viskerarmen slik den stod på den originale motoren (venstre), men da drog motoren viskeren ned over bakluka og ødela viskerbladet. Det jeg har tenkt kanskje kan løse problemet er å bytte releet som styrer intervallet. Bytta denne uten at det var noen forskjell.

Sendte motoren tilbake til Norsk Bildelsenter og fikk en ny, men den nye går samme veien så da kan det jo vere feil på pluss og minus på min bil slik at polariteten til viskermotoren blir feil. Men da må jeg jo bytte om ledingene inne i kontakten der jeg kobler til motoren. Dette virker usannsynlig siden kontakten kun kan vere en vei pga formen.

Får vel bare slutte å eksperimentere på egenhånd og heller få verkstedet til å sjekke det under en service.

Bilen bikka auurakt 160 000. Det betyr vel at det er en service snart???

Takk for svar =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenummeret er det samme ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bilde av bilen før jeg bytta motoren.

Nå ligger viskeren til høgre.

79_641787084.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.