Anbefalte innlegg

Vår stakkars store flotte Audi V8 4,2 93- modell har klikka... Greit nok at de elktriske speilene ikke funker mer, litt verre at vindusviskerne lever sitt eget liv, men aller verst er det når bilen ikke vil starte. : eek :

Når bilen har stått en viss tid har den intet ønske om å starte. Hvis bilen parkeres må den startes opp i løpert av en times tid eller etter en 5-6 timer, ellers vil den ikke....

Startmotoren jobber for harde livet, men ingenting skjer... En NAF-mann undersøkte bilen for oss en gang; han fant ut at tennpluggene ikke fikk strøm...

Hva kan dette være? Har bilen blitt "hjermedød?" : gråter :: hjelp :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problem på min Audi 100. Der var hallgiveren i fordeleren gåen. Fungerte perfekt etter skifte av fordeler. V8 ern har vel to fordelere så problemet ligger vel ikke der. Dessuten hadde du vel flere el feil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm..

 

av å til må jeg holde nøkkelen noen sekunder, å da ble jeg fortalt at det var helt normalt pga bilen starter ikke vis den ikke får oljetrykk.. nå som det så kaldt å kansje ikke så jææ'kli bra batteri så kansje den ikke klarer å pumpe den kalde olja så bra.. får du start på bilen vis du holder lenge nok på eller?

 

`jaja håper d hjelper litt..

 

H/vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet problem kan være den elektriske delen av tenningslåsen, de er ikke helt 'patent'.. På cabben (med 2.0E ABK-motor) var releet til Digifant'en gåent, så den fusket ved drift, men ville nok med tiden 'dødd'.. Et relé ville nok jeg lett etter feilen i!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk på V8 at hall-giverne til tenningstidspunkt og turtall (leses av svinghjul) ryker p.g.a. varme. Disse sitter på venstre side av motorblokken helt bak mellom motor og girkasse. Eksosrøret går rett forbi, så i løpet av årene blir sensorene defekt p.g.a. de store temperatursvingningene. Ryker den ene eller begge (kan komme og gå) starter ikke bilen, den får ikke gnist.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm..

 

av å til må jeg holde nøkkelen noen sekunder, å da ble jeg fortalt at det var helt normalt pga bilen starter ikke vis den ikke får oljetrykk.. nå som det så kaldt å kansje ikke så jææ'kli bra batteri så kansje den ikke klarer å pumpe den kalde olja så bra.. får du start på bilen vis du holder lenge nok på eller?

 

`jaja håper d hjelper litt..

 

H/vegard

 

Oljetrykket kommer i løpet av under et sekund på starteren hvis man bruker normalt bra olje og bra oljefilter.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk på V8 at hall-giverne til tenningstidspunkt og turtall (leses av svinghjul) ryker p.g.a. varme. Disse sitter på venstre side av motorblokken helt bak mellom motor og girkasse. Eksosrøret går rett forbi, så i løpet av årene blir sensorene defekt p.g.a. de store temperatursvingningene. Ryker den ene eller begge (kan komme og gå) starter ikke bilen, den får ikke gnist.

 

 

Jeg tror du kan være inne på noe der... Det er slik som du beskriver; tennpluggene får ikke strøm...

 

Så gjenstår et annet spørsmål; hva pokker er en hall-giver og hva kan det koste å fikse noe sånt...? (Elsker Audi, men er dessverre ikke så sterk på det tekniske : flau : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De koster vel en snau tusenlapp pr. stk. Det kan lønne seg å alliere seg med noen her som har VAG-COM som kan lese ut feilkoder lagret, så finner du ut om, og evt. hvilken som er defekt. Kan også bruke et diodelys og en ledningsstump, oppskriften står på http://www.sjmautotechnik.com.

 

Å skifte dem burde ikke koste mye på verksted, men de sitter med en unbrako-skrue, så man skal være forferdelig klønete for å ikke klare det selv. Mener å huske at kontakten sitter mellom bremsevæskebeholderen og støtdempertårnet i en brakett med noen andre kontakter, men er ikke helt sikker.

 

Som sagt, dette er et ganske velkjent problem på V8.. Hvis hallgiveren i fordeleren faller ut tror jeg motoren stopper med en gang, hvis en av disse faller ut fortsetter motoren å gå, men starter ikke igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetrykket kommer i løpet av under et sekund på starteren hvis man bruker normalt bra olje og bra oljefilter.. ;)

 

Okay.. jeg merker ikkeno forskjell når jeg bytter olje å filter..

men jøsses.. ikkeno problem for meg.. startet som bare det her i 15- minus tidligere.. å har vert sånn så lenge jeg har hatt den ..(over 1år)

men greit å ha sånt i bakhodet :)

 

H/Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

....og filte alltid noen sekunder i nesten 3år på s6en : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

....og filte alltid noen sekunder i nesten 3år på s6en : rolleyes

 

Du kjenner jo bilen ut og inn :)

 

Dritråå turbo du har skaffa deg :D

Drømmer om 2av dem jah!! : smil :

 

Snakkas :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.