Vibrering ved 1500-2000 i turtall på Audi A8 2,5 TDi Tipronic

Anbefalte innlegg

Jeg har en slags vibrering rundt 1500-2000 i turtall på min Audi A8 2,5 TDi Tiptronic 1998. Det er i hvertfall der jeg merker det mest. Når jeg ligger i jevn fart og gir litt forsiktig gass, så merker jeg det bedre, men bilen girer ned uten problemer (tror jeg), og vibreringen blir borte ved litt mere gass. Men merker det igjen når motoren igjen får det nevnte turtall. Vibreringen kan også ligne en slags ubalanse i "ett eller annet".

 

Men bilen går "som ei kule", hvis man i det hele tatt kan si det om en 2,5 tdi, da.

 

Har hatt bilen inne for feilsøking, og Møller trodde det kunne være enten luftmengde-måleren eller EGR-ventilen. Men tydeligvis var det ikke det allikevel. De fant allikevel ut at jeg hadde en glødeplugg som måtte byttes på grunn av overslag, eller hva han sa, husker ikke helt. Så de byttet den, og merker at bilen går bedre nå, men vibreringen er der fremdeles, selvsagt. De sa at det kunne være noe i "drivlinja" også. Mellomakslinger ble nevnt. Har fått ny time idag for mere feilsøk.

 

I samme anledning vil jeg nevne at bilen akkurat har vært inne for sitt andre kamaksel-skifte (første for litt over 5 år siden). Så kan det være noe som har blitt gjort feil ved reperasjonen, eller er det bare jeg som har uflaks. Antageligvis er det vel bare jeg som har uflaks, det er det vanlige, hehe. Jeg har merket denne vibreringen helt siden jeg fikk igjen bilen fra Møller når de skiftet kammene. Tenkte ikke over det de første dagene, men etter hvert som jeg har kjørt med bilen så legger jeg bare mere og mere merke til det, og det irriterer meg bare enda mere.

 

Her er forresten link til mitt innlegg angående mitt siste kamakselskifte:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=203734

 

Hvis noen lurer, så er dette en tiptronic-kasse som har gått 244 000 km nå, med siste oljeskift på girkassa på 152 000 km. Kan det være lite/dårlig olje på kassa som er årsaken?

Oljeskift på motor ble gjort 4-5 dager etter kamskifte siden de ikke hadde tid til å gjøre det samtidig.

 

Jeg har på følelsen at det nå igjen kommer til å koste meg en masse penger, siden alt jeg har gjort av reparasjoner på ca. 6 år har blitt veldig dyre. Ca. 100 000 kr på skifte kammer 2 ganger, skifte av turbo og reparasjon av dieselpumpe er noen stikkord pluss noen småting til. Så da mangler vel girkassa da, tenker jeg.

 

Dette er jo typisk når jeg akkurat har tenkt å bytte bil. : bh :

 

Håper noen har noen tips til meg om dette.

 

Mvh

Jon E.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ditt eneste oljeskift har vært på 152 000 km, og nå har girkassen rullet 244 000 km?

Jeg skal ikke si at det er årsaken til problemene dine, men 5HP19/24/30 har hatt en del problemer med convertere, og med dine skifteintervaller på olje gjør ikke det saken bedre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med norske temperatursvingninger og normalt privatkjøring-bruksmønster bør man skifte olje og filter på disse kassene hver 30000. km, om man kjører mye og mest langkjøring kan man skifte hver 60000. km. Sjeldnere enn dette, og faren for havari er overhengende..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var dette min bil ville jeg straks skiftet girolje og filter.

Vedvarer problemet ville jeg sjekket timingen på pumpa, i tilfelle den er unøyaktig etter kamskift.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ditt eneste oljeskift har vært på 152 000 km, og nå har girkassen rullet 244 000 km?

Jeg skal ikke si at det er årsaken til problemene dine, men 5HP19/24/30 har hatt en del problemer med convertere, og med dine skifteintervaller på olje gjør ikke det saken bedre...

 

Jeg kjøpte bilen når den hadde gått 152 000 km, og da ble olja på kassa skiftet av selger før jeg fikk bilen overlevert. Og etter det jeg har forstått, så har Møller sagt at man ikke behøver å skifte olja på denne kassa. Ihvertfall i følge diverse forum her på nettet. Men jeg hadde tenkt å skifte olja allikevel for sikkerhetsskyld, men så kom kamakselskifte først, og deretter kom vibreringa. Jeg har i ettertid funnet ut at produsenten anbefaler oljeskift på hver 60 000 km, mens Møller sa til meg her en dag at man bør skifte etter 150 000 km.

 

Naf's tekniske rådgivning sa til også at siden oljeskift ikke var gjort oftere, er det nesten et sjansespill å gjøre det nå, ettersom kassa også kan ryke når den nye olja kan løsne dritt. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg trur du skal lese denne tråden: og såesielt innlegg #6 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=207748

Eg har fleire ganger fått beskjed på forum at det er bare å skifte heile dieselpumpa pga svakhet. Dette har eg "nektet" å godta, fordi det er ingen mekanisk slitasje i pumpa, og derfor har eg laget både to og tre tråder om dette, før det nå kommer fram at det muligens er enklere en som så. Eg har, i den tråden, fått tips nå at det mulig bare ein liten elektrisk sak. Ein mengdemåler på pumpa.

Vi får sjå, lykke til ! :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder skift av gammel olje er det tre scenarioer:

 

1) Girkassen er i orden, men fungerer dårlig fordi den gamle oljen er skitten og filteret er tett. Oljeskift løser problemet.

 

2) Girkassen er defekt, men fungerer til en viss grad fordi gammelt slam såvidt holder ting sammen. Oljeskift kan løsne slammet og få feilen til å dukke opp raskere, men skaden var allerede der.

 

3) Girkassen er defekt og fungerer til en viss grad fordi gammel slam såvidt holder ting sammen. Man lar være å skifte olje, til slutt slutter girkassen å virke fordi filteret er tett og små passasjer tetter seg og ventiler henger i skitt.

 

Altså vil ingen girkasse direkte havarere på grunn av oljeskift. Derimot *kan* det i noen ytterst sjeldne tilfeller fremskynde at en allerede tilstedeværende feil/svakhet kommer til syne.

 

60000 km-intervall er ved normal bruk. Med norske vintertemperaturer og de flestes normale kjøremønster (10-20000 km/år) vil man havne i kategorien "ekstreme forhold" og skiftintervallet halveres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte bilen når den hadde gått 152 000 km, og da ble olja på kassa skiftet av selger før jeg fikk bilen overlevert. Og etter det jeg har forstått, så har Møller sagt at man ikke behøver å skifte olja på denne kassa. Ihvertfall i følge diverse forum her på nettet. Men jeg hadde tenkt å skifte olja allikevel for sikkerhetsskyld, men så kom kamakselskifte først, og deretter kom vibreringa. Jeg har i ettertid funnet ut at produsenten anbefaler oljeskift på hver 60 000 km, mens Møller sa til meg her en dag at man bør skifte etter 150 000 km.

 

Naf's tekniske rådgivning sa til også at siden oljeskift ikke var gjort oftere, er det nesten et sjansespill å gjøre det nå, ettersom kassa også kan ryke når den nye olja kan løsne dritt. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

 

Ville du kjørt så lenge som dette med samme olje i motoren din?

I think not, and therefore I rest my case.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med norske temperatursvingninger og normalt privatkjøring-bruksmønster bør man skifte olje og filter på disse kassene hver 30000. km, om man kjører mye og mest langkjøring kan man skifte hver 60000. km. Sjeldnere enn dette, og faren for havari er overhengende..

 

Jeg kjører 5 mil om dagen i arbeidskjøring, 2,5 mil til jobb, og 2,5 mil hjem. I helgene kjører jeg nesten ikke. Men jeg skjønner jo det at det er viktig med oljeskift på ei automatkasse av denne typen. Men jeg var dessverre ikke klar over at denne automatkassa var et problem før jeg hadde hatt bilen ganske lenge. Og de jeg snakket med på Møller for en god stund tilbake nevnte ikke noe om oljeskift den gangen. Men nå ble det sagt på 150 000 km sist uke når jeg snakket med dem, og det ble skiftet olje på 152 000 km når jeg kjøpte bilen. Og som du sier, så er det hver 30 000 eller 60 000 km, noe som jeg også har lest meg frem til i de siste dagene. Men heldigvis er det ingen problemer med å få kassa til å gire (ikke ennå, ihvertfall). Den girer uten problemer når den skal. Er bare at jeg merker den vibreringa ved 1500-2000 omdreininger.

Men det blir nok et oljeskift på kassa uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså vil ingen girkasse direkte havarere på grunn av oljeskift. Derimot *kan* det i noen ytterst sjeldne tilfeller fremskynde at en allerede tilstedeværende feil/svakhet kommer til syne.

 

60000 km-intervall er ved normal bruk. Med norske vintertemperaturer og de flestes normale kjøremønster (10-20000 km/år) vil man havne i kategorien "ekstreme forhold" og skiftintervallet halveres.

 

Altså da er det bare en ting å gjøre, og det er å skifte olja, og håpe at det ikke er noe feil/svakheter som fremskyndes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var dette min bil ville jeg straks skiftet girolje og filter.

Vedvarer problemet ville jeg sjekket timingen på pumpa, i tilfelle den er unøyaktig etter kamskift.

 

Oljeskift og filter skal nok byttes nå, ja.

Jeg er riktignok ingen mekaniker, men det med timinga på pumpa hørtes ikke så dumt ut, kanskje.

Problemet oppstod samtidig med kamskifte, så det kan jo ha en sammenheng.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljeskift på kasse ville jeg tatt uansett.

Men er det mulig at motor er sterkere med nye kammer, og nå orker å fremprovosere vibrasjoner i halvslitte forstillingsledd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg trur du skal lese denne tråden: og såesielt innlegg #6 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=207748

Eg har fleire ganger fått beskjed på forum at det er bare å skifte heile dieselpumpa pga svakhet. Dette har eg "nektet" å godta, fordi det er ingen mekanisk slitasje i pumpa, og derfor har eg laget både to og tre tråder om dette, før det nå kommer fram at det muligens er enklere en som så. Eg har, i den tråden, fått tips nå at det mulig bare ein liten elektrisk sak. Ein mengdemåler på pumpa.

Vi får sjå, lykke til ! :-)

 

Jeg har lest den tråden, ja.

Problemene med bilen min ligner fryktelig på de du hadde/har. Men får da håpe at det ikke er dieselpumpa denne gangen også. Men det er jo uansett billigere enn ei ny automat-kasse, hvis det skulle være noe feil med den.

Pumpa mi røk for 4 år siden (ikke så lenge etter forrige kamskifte), og da fikk jeg høre at ny pumpe inkludert jobb kostet 27 000 kr hos Møller. Men når jeg spurte (i ren frustrasjon etter forrige rep.), om det virkelig ikke var noen som kunne skaffe meg ei billigere pumpe, svarte de at pumpa muligens kunne repareres, hvis det var den feilen som var mest "vanlig" på den pumpa. Tok da sjansen på at det var det, og det var det heldigvis. Møller foretok ut- og innmontering, mens ett annet firma reparerte pumpa. Men reparasjonen kom på 14 000 kr. Noe som uansett var bedre enn 27 000 kr. Nå idag koster det sikkert mere, regner jeg med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljeskift på kasse ville jeg tatt uansett.

Men er det mulig at motor er sterkere med nye kammer, og nå orker å fremprovosere vibrasjoner i halvslitte forstillingsledd?

 

Tja, ikke vet jeg. Jeg har ikke peiling på dette.

Jeg skjønner nå at det ikke hadde vært dumt om jeg hadde utdannet meg til bilmekaniker. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da har jeg fått justert timinga på dieselpumpa. Møller sa til meg at dieselpumpa hadde vridd seg slik at timinga ble helt feil. Noe jeg mere er Møllers feil under kam-skifte, men jeg er ingen mekaniker, men NAF og et annet Møller verksted mener dette er "veldig rart" og mener dette ikke skal skje av seg selv. Han mekanikeren (på Møller der jeg har bilen) jeg snakket med, mener at det ikke er deres feil.

 

Men det som er det største problemet er at feilen fremdeles er der (vibreringa). De har sjekket ut luftmengdemåler og EGR-ventil og har nå skiftet olje på girkassa som kostet 6000 kr. Uten at det hjalp noe på vibreringa ihvertfall. Nå tror de at det kan være konverteren som må skiftes, og det koster 26 000 kr. Men de kunne ikke være 100 prosent sikre, sa de. Kunne også være en magnet-ventil eller en glideskinne, sa de. Men trodde mest på konverteren.

 

Er det noen som har noen kommentarer til dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke N75'en som lurer deg? Dette kan jeg merke på min egen, men det er ikke så veldig plagsomt.

http://www.tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-8.html#p

 

Jeg mener å ha lest en service bulletin ellernoeslikt om en "design issue" med N75'en mtp. dette. Er visst ikke et helt ukjent problem iaf.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke N75'en som lurer deg? Dette kan jeg merke på min egen, men det er ikke så veldig plagsomt.

http://www.tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-8.html#p

 

Jeg mener å ha lest en service bulletin ellernoeslikt om en "design issue" med N75'en mtp. dette. Er visst ikke et helt ukjent problem iaf.

 

Ja, kanskje det. Jeg er ingen mekaniker, men skal nevne dette for Møller idag når jeg snakker med dem.

Hadde vært fint om jeg slapp å skifte konverteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de som er interessert så har jeg nå byttet olje, pakninger og filter på tiptronic'n. Vibreringa er fremdeles der, men Møller har nå endelig funnet ut at toppen må byttes fordi det ble mere skader i sammenheng med kamaksel-havariet mitt enn det de først trodde.

 

Jeg vil rette en stor takk til RATS i Trøgstad fordi de prøvekjørte bilen min og fant fort ut at det umulig kunne være konverteren. De mente det var noe med motoren, og de fikk rett i det. Og sparte meg for 26-30 000 kr. Heldigvis. Da bruker jeg de pengene til ny topp istedet, selv om jeg må legge til litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt bilen inne for feilsøking, og Møller trodde det kunne være enten luftmengde-måleren eller EGR-ventilen. Men tydeligvis var det ikke det allikevel.

 

I samme anledning vil jeg nevne at bilen akkurat har vært inne for sitt andre kamaksel-skifte (første for litt over 5 år siden). Så kan det være noe som har blitt gjort feil ved reperasjonen, eller er det bare jeg som har uflaks. Antageligvis er det vel bare jeg som har uflaks, det er det vanlige, hehe. Jeg har merket denne vibreringen helt siden jeg fikk igjen bilen fra Møller når de skiftet kammene.

 

Hvordan vet de at det ikke er LMM? Fordi det ikke kommer feilkoder eller fordi de har prøvd med en ny? Trolig ikke det siste.......og da kan man lure på om det er smartest å kaste en 1000-lapp etter bilen før man gjør det samme med 35.000?

 

Hvorfor tror du mer på uflaks enn at dette faktisk har sammenheng med kamskiftejobben? Skal ikke se bort i fra at de har kommet borti noe eller skadet noe. Har de muligens hatt dysene ute og latt dem ligge i friluft noen dager så har du muligens synderne der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vet de at det ikke er LMM? Fordi det ikke kommer feilkoder eller fordi de har prøvd med en ny? Trolig ikke det siste.......og da kan man lure på om det er smartest å kaste en 1000-lapp etter bilen før man gjør det samme med 35.000?

 

Hvorfor tror du mer på uflaks enn at dette faktisk har sammenheng med kamskiftejobben? Skal ikke se bort i fra at de har kommet borti noe eller skadet noe. Har de muligens hatt dysene ute og latt dem ligge i friluft noen dager så har du muligens synderne der.

 

De sa ihvertfall til meg at de måtte bestille EGR-ventil og LMM for å prøve å skifte dette den gangen, men jeg vet jo selvfølgelig ikke om de gjorde det. Jeg fikk høre at de hadde skiftet dette, og siden problemet ikke ble borte, så skiftet de tilbake igjen til de gamle, så jeg skulle slippe å betale for deler jeg ikke trengte.

 

Nei, skal jeg være helt ærlig, så tror jeg nok mer på at det har sammenheng med kamskifte-jobben. Det var jo da problemet oppstod. Jeg sa jo til dem den gangen at de måtte ha gjort noe feil under kamskifte, og det nektet de på. Det var den gangen når de hadde måttet justere timinga på dieselpumpa på nytt etter kamskifte, fordi den hadde vridd seg, slik at timinga ble feil, sa de til meg. Men når jeg hentet bilen, så var det akkurat samme vibreringa. Jeg merket dette etter 5 minutts kjøring. Så det virket ikke som mekanikeren hadde prøvekjørt bilen etterpå for å se om problemet ble borte. Han hadde jobbet overtid for å få bilen ferdig, sa han. Så han ville vel hjem, antar jeg.

 

Jeg får da håpe at det ikke er bare dysene, hadde vært kjedelig å betale 35 000 kr for ny topp og kammer og det viste seg at det bare var dysene som var problemet.

 

Når jeg spurte dem om det var sikkert at det ikke ble noe mer enn 35 000 kr, så sa de at de skulle dekke dette hvis det skulle være noe mere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer en liten oppdatering med løsning på mitt problem som er omtalt i denne tråden og denne http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=213181. Jeg har tatt med alt fra den første gangen jeg skiftet kamaksler på denne bilen. Jeg har ikke tatt med alle andre reparasjoner på denne bilen siden det ikke har noe sammenheng med dette problemet i denne tråden. Jeg syntes at jeg skulle renskrive dette litt, slik at alt kanskje blir lettere å forstå når alt kommer i riktig rekkefølge.

 

Når skjedde skade:

Vinter, 2005

 

Hvordan skade oppstod eller ble oppdaget:

Fikk ikke startet bil en morgen jeg skulle på jobb.

 

Skader som er reparert/deler skiftet:

Møller skiftet kamaksler siden de var slitt, og en vippearm var også av. Reg-reim skiftet samtidig.

 

Km-stand: 170 000

 

Kostnad: 33 000 kr pluss noen tusen til for reg-reim skifte samtidig. Husker ikke hvor mye ekstra det ble.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Når skjedde skade:

Desember, 2010

 

Hvordan skade oppstod eller ble oppdaget:

Bilen stod å gikk på tomgang. Plutselig hørtes en rar lyd, og motoren begynte å riste. Vet ikke hvordan lyden hørtes ut siden jeg selv ikke satt i bilen akkurat da. Motor ristet litt mindre ved forsiktig gass, men ristet igjen like mye ved vanlig tomgangs-turtall.

Bilen ble fraktet til Møller.

 

Skader som er reparert/deler skiftet:

Møller skiftet kamaksler. Kammer var ikke like mye slitt som forrige gang, men tannhjul på 2 kammer manglet tenner (se bilder i tidligere innlegg http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=213181). Skiftet olje på motor samtidig.

 

Km-stand: 244 000

 

Kostnad: 35 000 kr.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Når skjedde skade:

Desember 2010/Januar, 2011

 

Hvordan skade oppstod eller ble oppdaget:

Etter jeg hentet bilen på Møller etter kamaksel-skifte i slutten av desember merket jeg en vibrering rundt 1500-2000 i turtall. Vibreringen kan også beskrives som en slags "ubalanse" i ett eller annet. Bilen dro dårlig ved nevnte turtall.

 

Skader som er reparert/deler skiftet:

Møller prøvde først med å bytte luftmengde-måler og EGR-ventil uten hell. Vibrering var der fremdeles. De skiftet tilbake til gamle deler igjen. De fant ut at en glødeplugg måtte skiftes som det hadde vært overslag i.

 

Km-stand: 244 000

 

Kostnad: 0 kr, foreløpig.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fikk ny time for feilsøking. Møller sa at dieselpumpa hadde vridd seg slik at timinga ble feil. Dieselpumpa/kammer ble da justert igjen, uten at vibreringa ble borte. Møller skiftet også olje, filter og pakninger på tiptronic'n for det trengtes uansett. Møller trodde at det kunne hjelpe. Men det gjorde det ikke. Kostnad ca 7000 kr for justering av dieselpumpe og oljeskift på kassa. På dette tidspunkt hadde Møller brukt ca 19 arbeidstimer uten å finne feilen. Slapp å betale for alle de timene heldigvis, siden de ikke hadde funnet feilen. Men betalte 7000 kr.

 

Fikk ny time på Møller for mere feilsøking senere, og da fikk jeg høre at de var 99 prosent sikre på at det var konverteren som måtte skiftes. Dette er en kostnad på 26 000 kr. Jeg var ikke sikker på om jeg ville bruke så mye penger når de ikke var 110 prosent sikre på dette, derfor dro jeg til RATS i Trøgstad (Ringstad Automatic Transmission Service, http://www.rats.no). De kunne etter kort tid konstatere at det ikke kunne være konverteren, men mente at det var motorfusk. De syntes også at bilen gikk dårligere enn andre 2,5 tdi som de hadde kjørt. Synes egentlig det selv også.

 

Fikk enda en ny time på Møller for mere feilsøk. Og endelig kunne de konstatere at det var høyre topp som måtte byttes. En ventil hadde satt seg fast og ventil-stanga var skjev. Ventilen hadde fått seg en trøkk fra stempelet. Ventil var også fryktelig "sotete".

Kunne ikke se flere skader enn det. De 5 måneder gamle kammene var ikke slitt eller med noe skader i det hele tatt.

Før jeg leverte bilen på verkstedet for bytte at toppen tok jeg et bilde av toppdekselet. Mekanikeren sa at det kom en del olje der.

 

Møller mente at denne skaden oppstod ved siste kamaksel-skifte (desember 2010). Jeg spurte om det ikke var mulig at de så dette da, men fikk høre at det var ikke mulig uten å ta av toppen.

 

Og ettersom jeg fikk ny topp på høyre side, så ble det en ny topp og nye kammer, med rullevippe-armer som er en litt bedre patent ifølge Møller, selv om den fremdeles ikke er problemfri etter det de sier. Dette er egentlig en kostnad på 40 000 kr.

Fikk litt rabatt, så sluttsummen havnet på 34 500 kr.

 

Spurte om jeg kunne få med delene hjem (for å ta litt bedre bilder av dem), men det kunne jeg ikke siden det var byttedeler. Hadde det ikke vært det, ville det blitt dyrere, sa de. Tok et bilde av ventilen som sitter fast med mobiltelefonen for de som er interessert (den øverste ventilen sitter fast).

De sa at de hadde skrapt av noe sot på ventilen, så den så vel egentlig verre ut. Jeg kjente på ventilen selv, og den satt godt fast.

Glødepluggen som ble skiftet tidligere (den første gangen de feilsøkte på bilen etter kam-skifte) var på samme sylinder som ventilen som satt fast.

 

Nå har jeg prøvekjørt bilen i noen dager og kan ikke kjenne noe vibrering lengre. Takk og pris!

 

Og hvis noen har noen kommentarer til om det kan ha blitt gjort noe feil under denne reparasjonen, så tas de i mot med stor takk.

 

Imens må jeg pent finne meg i at dette har kostet meg 75 000 kr totalt på under et halvt år. Og da har jeg ikke tatt med alt som jeg kostet på bilen før desember 2010.

 

Da er bilen til salgs for de som er interessert.

 

Mvh

Jon

0.jpg

8.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bilder til av litt over 5 år gamle kammer.

10.jpg

11.jpg

14.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var dette min bil så ville jeg forsøkt å finne årasken til at tennene på kammene var spist opp i desember 2010. Kunne det komme av dårlig håndverk forrige gang feks at det lå igjen deler av vippearmer?

 

Videre ville jeg betalt panten på byttetoppen slik at jeg kunne tatt dem med meg hjem for grundige studier, denne panten får du da tilbake igjen når du senere leverer toppen. Mulig de har noe å skjule og ikke ønsker at du skal ta med deg toppen for nærmere øyesyn?

 

Når du merket vibrasjonene straks etter kamskiftet på 244K så kan man jo spørre seg om de ikke burde oppdaget defekt ventil alternativt at de selv har ødelagt den?

Det er alltid et tveegget sverd å la samme verksted se på bilen på nytt. Hva om de i des 2010 nok en gang overså løse deler?

 

Har de noen forklaring på ventil-trøbbelet?

 

Saken lukter NAF-advokat mat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda flere bilder til av litt over 5 år gamle kammer.

15.jpg

16.jpg

17.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dumt at ikke audi har 5 års garanti på slike kostbare deler - Siden det tok bare 5 år før kammene ble slitt på nytt?

 

Var da hinsides til verkstedpriser du har betalt, Skal jo ikke være sånn at man må bruke over 70 000 kr bare i år i reperasjoner.. Hva blir din neste bil? ;)

 

Hva er prisforlangende på denne? - uten at dette sklir ut helt å blir en salgstråd..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.