Vibrering ved 1500-2000 i turtall på Audi A8 2,5 TDi Tipronic

Anbefalte innlegg

Er dette 180hk-utgaven? Har en bekjent som handlet en -98/-99 med 150hk og tiptronic, til tross for advarsler. Det var visst overhalt girkasse, skiftet kammer etc., men forklarte at dette kommer igjen (denne var gått 140'). Tok ikke lang tid før det lakk noe olje der, men vet ikke hvordan det har gått. Lykke til med salg..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var dette min bil så ville jeg forsøkt å finne årasken til at tennene på kammene var spist opp i desember 2010. Kunne det komme av dårlig håndverk forrige gang feks at det lå igjen deler av vippearmer?

 

Videre ville jeg betalt panten på byttetoppen slik at jeg kunne tatt dem med meg hjem for grundige studier, denne panten får du da tilbake igjen når du senere leverer toppen. Mulig de har noe å skjule og ikke ønsker at du skal ta med deg toppen for nærmere øyesyn?

 

Når du merket vibrasjonene straks etter kamskiftet på 244K så kan man jo spørre seg om de ikke burde oppdaget defekt ventil alternativt at de selv har ødelagt den?

Det er alltid et tveegget sverd å la samme verksted se på bilen på nytt. Hva om de i des 2010 nok en gang overså løse deler?

 

Har de noen forklaring på ventil-trøbbelet?

 

Saken lukter NAF-advokat mat.

 

Jeg har ikke gitt opp tanken på at det kan være deres feil, men vet ikke riktig hvordan jeg skal få bevist det, isåfall. Har vært i kontakt med NAF tekniske rådgivning flere ganger under denne perioden, men nå sist gang skulle de ringe meg opp igjen, men har ikke hørt noe fra dem ennå. Jeg får ringe dem på nytt. Denne gangen vet jeg jo også hva som er feil, selv om jeg fremdeles ikke vet hvordan dette skjedde. Så nå er det litt mere interessant å snakke med NAF.

 

Jeg spurte dem 3 ganger om hvordan dette kunne skje, men fikk alle gangene samme svar om at det hadde de ingen svar på.

 

Og jeg vil nok tenke meg om 2 ganger før jeg lar samme verksted gjøre all jobb/feilsøk ved et eventuellt lignende tilfelle, ja. Har blitt en erfaring rikere nå, om ikke flere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette 180hk-utgaven? Har en bekjent som handlet en -98/-99 med 150hk og tiptronic, til tross for advarsler. Det var visst overhalt girkasse, skiftet kammer etc., men forklarte at dette kommer igjen (denne var gått 140'). Tok ikke lang tid før det lakk noe olje der, men vet ikke hvordan det har gått. Lykke til med salg..!

 

Dette er en 1998 modell med 150 hk. Motorkode AFB.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dumt at ikke audi har 5 års garanti på slike kostbare deler - Siden det tok bare 5 år før kammene ble slitt på nytt?

 

Var da hinsides til verkstedpriser du har betalt, Skal jo ikke være sånn at man må bruke over 70 000 kr bare i år i reperasjoner.. Hva blir din neste bil? ;)

 

Hva er prisforlangende på denne? - uten at dette sklir ut helt å blir en salgstråd..

 

Forbrukerrådet sier vel 5 år på reparasjoner, og det var nok Møller enig i, men dette skjedde 3 måneder over den tida, så snakk om uflaks.

 

Reparasjoner på denne bilen over 7 år har nok kommet på ca 140 000 kr totalt, hvis man regner med rep av dieselpumpe, turbo, bremsecalipere bak og nye armer/stag for vindusviskere i tillegg. Men ca 75 000 kr på 5-6 måneder er litt drøyt.

 

Min neste bil blir nok en A8, hvis jeg får råd til det nå da. Har fryktelig lyst på en 4,2 tdi 2006 modell, men får nok nøye meg med en 3,0 tdi 2006, hvis økonomien tillater det.

 

Hvor mye jeg skal selge bilen for, er ikke godt å si ennå. Blir ikke helt enig med meg selv. Men hvis noen er interessert, så er det bare å komme med et bud, så får vi se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.