#1 Skrevet Mars 1, 2011 (endret) Var ute å kjørte GTIen for å teste den litt og etterhvert så jeg at temperaturen ble veldig høy. Det er skiftet forstvæske, termostat og tempgiver på vannet. Da jeg testet den etter at jeg skiftet termostat slo viften også inn. Kan det være vannpumpa som ikke klarer å sirkulere vannet fort nok kanskje? På vanlig kjøring og den får luft inn i fronten så er det ikke noe problem og nåla på tempen står rett opp mer eller mindre. Har også et problem at det virker som den bare sviver på 3 sylindre når den ble så varm. Skjedde etter jeg hadde latt bilen stå 10min og skulle starte den igjen. Noen som vet hva som kan være galt her? Den ble bedre med en gang temperaturen fallt litt. LØSNING: Fant ut av hva som var galt med begge deler egentlig. Den første med at den ble for varm var rett og slett feil ledning på feil plass. Oljetemp stod på vanntemp og omvendt. Byttet om og nå er den helt hundre. Det med at den sviver på 3 sylindere er en dyse som lekker og legger igjen litt snop. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 2, 2011 ingen som har noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 2, 2011 Har du sjekket at termostaten åpner ? hvordan er oljetemp kontra vanntemp ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 2, 2011 Termostaten åpner ja, den ble skiftet sist tirsdag og da ble slangen bak termostat sjekket at den ble varm.. Den åpner sånn ca. når viseren står rett opp. Har ikke noe tall på vannet på bilen så spesifikk temp vet jeg ikke. Oljetemp har jeg ikke koblet til enda så den har jeg heller ikke. Hva vil oljetemp ha her å si? Er bare nysgjerrig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 2, 2011 Ved å se på forholdet oljetemp/vanntemp så vil du få en indikasjon på om du sliter med kjøling av vann eller olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 2, 2011 Aha, skal få koblet opp temp måleren på oljen så jeg kan få se hva som skjer.. Ingen lys har enda lyst da, men de vet jeg heller ikke om virker. Hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 2, 2011 Veit ikke hvordan det er på MK1, men på MK2 har ihvertfall kjølevifta to trinn, så kan jo være mulig at det bare er det første trinnet som slår inn når den er varm? Flushing av kjølesystemet for å se om det blir noe bedre kan jo også være en idé Går den på 3 bare på tomgang, eller når du kjører også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 2, 2011 Når du byttet kjøleveske fra blå/grønn til rød flushet du systemet da? har hørt tidligere at blanding av de to kan gi grøt/gele av kjøleveska. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 2, 2011 Flushet systeme når jeg skiftet termostat. Spylt x antall liter vann gjennom alt. Det er to steg på mk2 ja, kanskje jeg skulle skifte den termbryteren på vifta da. Når den jukser sviver den rart ved pågang også. Hadde jeg hatt masse coiler hadde nok jeg begynt der. Likt som ein coil er gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 2, 2011 Skift coil og tennkabler koster ikke alverden på biltema 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 2, 2011 Dersom du ikke har delene, kan du jo bare koble på en bryter som du styrer vifta med når den blir varm ved småkjøring (steg 2 på vifta), sånn for å se om det er noe bedring på både kjøling og motorgangen da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 2, 2011 luft i systemet? kan lett forekomme ved bytte av kjølevæske, parker i oppoverbakke og åpne radiator, bil på tomgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 2, 2011 Disse motorene her er jo lett som en plett å få luftet, så rart om det skulle være problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 2, 2011 Disse motorene her er jo lett som en plett å få luftet, så rart om det skulle være problemet. jo da mulig d men har opplevd luftlomme på mk1 selv med tempøkning så det kan jo skje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...