#1 Skrevet Mars 1, 2011 Hei! Har monter et Xenonkit i tåkelysene mine men det bare bliker og tenner ikke riktig, også slutter det å lyse etter en liten stund. ( Ca. 10 Sek.) Noen som har et forslag på hva som kan være feil??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 2, 2011 Fant ut idag (02.03.2011) at når tenningen står på men ikke motor så lyser xenonen som den skal men med en gang motoren kommer på begynner de å blike og så slutter det venstre lyse å lyse... Noen som har et forslag til hva som kan være feil??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 2, 2011 På min 06mod Touran er spenningen satt ned på tåkelysene. Sikkert for å "spare" pæra. Da får ikke ballasten nok spenning inn og tenner ikke skikkelig. Dette kan kodes bort i vagcom på min bil iallefall. Regner med det er noe sånt på din også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 2, 2011 Ok, Takk. får høre med Arve om han har et svar til meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 2, 2011 Kan ikke være det at du har canbus pæresjekk som tuller med xenon lysa? Dette er meget vanlig ved ettermontering. Du får kjøpt error-sletter som du klipser rett på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 2, 2011 Kan ikke være det at du har canbus pæresjekk som tuller med xenon lysa? Dette er meget vanlig ved ettermontering. Du får kjøpt error-sletter som du klipser rett på Jeg veit ikke, det kan hende. Var det noe som dette du mente?? : http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?products_id=1165 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 2, 2011 jeg tipper at det er systemet i bilen din er kodet så tåkelysene ikke skal lyse med full styrke hele tiden. dette kan kodes om med vagcom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 2, 2011 jeg tipper at det er systemet i bilen din er kodet så tåkelysene ikke skal lyse med full styrke hele tiden. dette kan kodes om med vagcom. Kan du hjelpe meg med det??? Prøvde å ringe deg men det var lite svar å få 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 2, 2011 Det er et signal om at du ikke skal ha xenon i grøftelysa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 2, 2011 Men for å være litt hjelpsom: Blir nok bedre om du bruker strømmen til tåkelysene som styrestrøm til et relé. Da får du strøm rett fra batteriet, da spiller det ingen rolle hvor lite strøm som kommer gjennom strømkabelen til tåkelysene, bare det starter reléet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 2, 2011 Men for å være litt hjelpsom:Blir nok bedre om du bruker strømmen til tåkelysene som styrestrøm til et relé. Da får du strøm rett fra batteriet, da spiller det ingen rolle hvor lite strøm som kommer gjennom strømkabelen til tåkelysene, bare det starter reléet Tror ikke jeg gidder å begynne å gjøre så heftig mye!!! Det der er jo bare en heftig stor jobb, som ikke er nødvenig... Skal se om det er muligt å kode om først så får jeg se om det blir bra, gjør det ikke det blir det vanlige pærer og gul film 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 3, 2011 Nå er det vel ikke verdens drøyeste jobb å legge opp et relé. Det gjør til og med at xenon-kitet starter kjappere også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 3, 2011 Litt Offtopic: Men hvilke pærer sitter orginalt i tåkelysene på A3 8P? Vurderer Xenon der selv, eller noen pærer som matcher Xenon hovedlysene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 3, 2011 Det sitter H7 pærer der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 3, 2011 Hvorfor trekke kabler og legge opp rele når du kan kode dette med vag-com på 2min sier nå jeg. Men bare sånn for å ha det sagt. Dette finner du på Byte 20 i controller/module 9 Sentralelektronikk. Standard er på Audi som på VW satt til 92% 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 3, 2011 Hvorfor trekke kabler og legge opp rele når du kan kode dette med vag-com på 2min sier nå jeg. Men bare sånn for å ha det sagt. Dette finner du på Byte 20 i controller/module 9 Sentralelektronikk. Standard er på Audi som på VW satt til 92% Så flott at du har kontrollen på dette her også Sondre, da har jeg en liten ekstra jobb til deg når jeg kommer innom for å ordne litt navi+ : smil : Jeg sliter faktisk med det samme problemet på A6'en selv, etter overgang til Xenon nede. Snakkes snart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 8, 2011 (endret) Da har jeg vært oppe hos Arve nå å prøvde å kode de, men han fikk det ikke til han heller men takk for at du prøvde Har prøvd å bytte balast nå men det var ikke noe hjelp i. Noen som har forslag til hva man kan gjøre når ikke koding er noe hjelp i?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 8, 2011 rele som nevnt tidligere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 8, 2011 er det 35w eller 55w ballaster? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 8, 2011 rele som nevnt tidligere Nå er ikke jeg den som er mest mekanisk eller teknisk av meg, så det er ikke et alternativ. Vis det ikke er noen som gidder å hjelpe meg å fortelle meg hva jeg trenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 8, 2011 er det 35w eller 55w ballaster? Det veit jeg ikke, har det noe å si?? men skal være 35w 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 9, 2011 Hadde samme trøbbelet på forrige bilen min (Golf V), men det var kun det ene lyset som blinket. Byttet om på pærene uten at det hjalp. Da konkluderte jeg med at det var ballasten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 9, 2011 Er veldig grei skuring å koble opp et relé til dette. Reléet trenger jord og "+" fra batteriet, dette er strømmen som sendes rett til lysene. Med andre ord så slipper du unna at strømmen må gjennom 100 komponenter i bilen. Xenon er veldig skjør for spenningsfall, og vil blinke ved dårlig strømtilførsel. Neste steg på reléet er å gi den en styrestrøm. Denne skal komme fra "+"-polen i tåkelysene. Reléet får da beskjed om å starte levering av batteristrømmen. Sist nå, så skal du koble xenonballastene til reléet, slik at de får massemasse strøm Står illustrert på reléene hvilke plugger som er jord, pluss, styrestrøm osv. Det avhenger litt av hvilket relé det er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 9, 2011 Hadde samme trøbbelet på forrige bilen min (Golf V), men det var kun det ene lyset som blinket. Byttet om på pærene uten at det hjalp. Da konkluderte jeg med at det var ballasten. Hadde samme problemet, kun den ene som blinket. Løsning: dårlig jord. Jord er essensiell når du skal koble opp xenon, hent gjerne fra batteriet for å være helt sikker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 9, 2011 Hadde samme trøbbelet på forrige bilen min (Golf V), men det var kun det ene lyset som blinket. Byttet om på pærene uten at det hjalp. Da konkluderte jeg med at det var ballasten. Byttet du da fre 55w til 35w eller?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...