Sliter med Xenonkit i tåkelys på A3 8P...

Anbefalte innlegg

Er veldig grei skuring å koble opp et relé til dette.

Reléet trenger jord og "+" fra batteriet, dette er strømmen som sendes rett til lysene. Med andre ord så slipper du unna at strømmen må gjennom 100 komponenter i bilen. Xenon er veldig skjør for spenningsfall, og vil blinke ved dårlig strømtilførsel.

 

Neste steg på reléet er å gi den en styrestrøm. Denne skal komme fra "+"-polen i tåkelysene. Reléet får da beskjed om å starte levering av batteristrømmen.

 

Sist nå, så skal du koble xenonballastene til reléet, slik at de får massemasse strøm :)

 

Står illustrert på reléene hvilke plugger som er jord, pluss, styrestrøm osv. Det avhenger litt av hvilket relé det er :)

 

Men trenger jeg bare "+" da eller??

 

Kan ikke dette her så jeg må bare spørre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet du da fre 55w til 35w eller??

 

Fikk aldri byttet før jeg solgte bilen :P

Kan jo være jord som nevnt her. Når jeg tenker meg om så fungerte lyset av og til i flere minutter før det flashet og døde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sondre:

Reléet trenger pluss og minus fra batteriet. Minusen kan hentes andre plasser, men anbefaler deg å bruke batteriet sin, så er du bombesikker på at du har god nok jord.

 

Deretter må reléet få vite når det skal starte. Det gjøres ved at du kobler til ledningen som vanligvis har gitt strøm til tåkelysene. Dette er naturlig nok en pluss. Når reléet da får beskjed om å klikke, må du koble siste ting til, nemlig pluss og jord fra relé til ballast. Det som nå er gjort, er at strømmen fra tåkelyset bare brukes til å gi beskjed til reléet når det skal starte. Reléet sender dermed strøm rett fra batteriet og inn til ballasten, noe som gjør at du får en sikker og pålitelig strømkilde.

 

Anbefaler deg å kjøpe et skikkelig relé, er mange reléer som sløser bort en del av strømmen, noe som gjør at xenonkittet ditt ikke får den strømmen du trenger. Hella er feks et godt alternativ.

 

Kan se om jeg finner et koblingsskjema til det for disse reléene når jeg kommer hjem, sitter enda på skola ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, her kommer en enkel og grei koblingsbeskrivelse:

Gå inn på http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk/Ovrig/Rele/. Det er et standard lukket enkeltrelé.

 

Koble slik:

87 - til xenonkittet

86 - kabelen som vanligvis går til tåkelyset

85 - bilens jord

30 - Batteri - Husk sikring mellom her!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sondre:

Reléet trenger pluss og minus fra batteriet. Minusen kan hentes andre plasser, men anbefaler deg å bruke batteriet sin, så er du bombesikker på at du har god nok jord.

 

Deretter må reléet få vite når det skal starte. Det gjøres ved at du kobler til ledningen som vanligvis har gitt strøm til tåkelysene. Dette er naturlig nok en pluss. Når reléet da får beskjed om å klikke, må du koble siste ting til, nemlig pluss og jord fra relé til ballast. Det som nå er gjort, er at strømmen fra tåkelyset bare brukes til å gi beskjed til reléet når det skal starte. Reléet sender dermed strøm rett fra batteriet og inn til ballasten, noe som gjør at du får en sikker og pålitelig strømkilde.

 

Anbefaler deg å kjøpe et skikkelig relé, er mange reléer som sløser bort en del av strømmen, noe som gjør at xenonkittet ditt ikke får den strømmen du trenger. Hella er feks et godt alternativ.

 

Kan se om jeg finner et koblingsskjema til det for disse reléene når jeg kommer hjem, sitter enda på skola

 

 

Okei, her kommer en enkel og grei koblingsbeskrivelse:

Gå inn på http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk/Ovrig/Rele/. Det er et standard lukket enkeltrelé.

 

Koble slik:

87 - til xenonkittet

86 - kabelen som vanligvis går til tåkelyset

85 - bilens jord

30 - Batteri - Husk sikring mellom her!

 

 

Får se om jeg gidder å gå igjennom den sejansen, men takk for god forklaring.

 

Skal høre med en kamerat om han er lysten på å hjelpe meg med det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har også ettermontert xenon i grøftelysa mine, fikk problem med den pæresjekkem, og bilen skrudde rett og slett av lysa. jeg experimenterte mykje med ditta, og fannt ut at hvis jeg skrur på lysa før jeg starter bilen, så funker det. høres kanskje mongo ut, men slik er det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller du kan montere en motstand som er beregnet for biler med slikt varslingssystem ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.