Anbefalte innlegg

Kjøpte en 2002 Passat 1,9 TDI 4MOTION i fjor sommer. Den hadde da gått ca 112000 km. Fant ut at det lekker vann inn gjennom høyre fordør og dette renner inn på gummimatta og selvfølgelig også under matta. Tok av dørtrekket og stålplata der vindusheisen sitter, for å tette lekkasje. Fuga med Wurth sin "gummimasse"/rutettetningsmasse". Tørket opp i dørken og monterte sammen. Det viste seg likevel at operasjonen ikke var vellykket selv om jeg synes jeg gjorde grundig rent før jeg monterte sammen.

Noen gode råd/erfaringer?

Eller er det bare å skifte stålplata og vindusheisa??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei ta av dørtrekket spyl med slange og se hvor det kommer, til meg var det lekk i nedre del av stålpl.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

visst du har fuget igjen dreneringshullene så kommer du til å få rust på den døra innen kort tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

visst du har fuget igjen dreneringshullene så kommer du til å få rust på den døra innen kort tid.

Neida, har ikke vært i nærheten av dreneringshullene, de sitter jo under døra...:)

Skal prøve å ta av dørtrekket å spyle...

Min bror jobber på Møller, men han sier jeg må bytte hele plata...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei bruk silicon på bakside stålplate der pakningen ligger, da slipper du å skifte plata:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skifte plata er bortkasta penger om den ikke er deformert...

Ta av dørtrekket og spyl på bilen samtidig som du eller noen andre sitter inni og ser hvor vannet kommer inn.

Du har sjekka at det ikke faktisk kommer inn oppe ved pollenfilteret? Som en følge av at vannkassa er tett..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt ut holderen til pollenfilteret og lagt på fugemasse der, pakninga var veldig dårlig og det kom inn vann der også. Blir spennende å se om det er tett. Har også fuga dørplata med Novatech Flex7. Holder på å tørke med vifteovner. Tørka opp over 3 liter vann med klut... : eek :

Såg ingen dreneringshull bak pollenfilterholderen, noen som vet om det er det???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt ut holderen til pollenfilteret og lagt på fugemasse der, pakninga var veldig dårlig og det kom inn vann der også. Blir spennende å se om det er tett. Har også fuga dørplata med Novatech Flex7. Holder på å tørke med vifteovner. Tørka opp over 3 liter vann med klut... : eek :

Såg ingen dreneringshull bak pollenfilterholderen, noen som vet om det er det???

Dreneringshullet er under batteriet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis hadde en 3bg hvor gulvteppe var kliss vått. Han tok ut stoler og teppe, mener det lå noe skumgummi greier eller noe under teppet også som måtte tørkes. Men der var det montert mer stereo, så der var det en nippel i torpedoveggen som var ødelagt pga kabler som var dratt gjennom til stereo. Så det var der alt vannet kom ifra. Etter han fikk fikset dette, ble problemet borte:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Best å løfte opp teppet å tørke opp skikkelig!

Du tar ut setet, terskellist og høyre sittepute bak og bretter teppet i 90grader vinkel opp mot midtkonsollen. Da renner vannet av teppet samtidig som du har en varmeovn i bilen over natta f.eks

Sitter 2stk plastpropper i fotbrønnen bak som du kan pirke ut. Om du samtisig jekker opp bilen framme så renner vannet rask og effektiv ut;) Disse kan du pirke ut fra undersiden før du begynner arbeidet med å demontere innvendig, så får du en indikasjon på hvor mye vann som faktisk ligger der.

Med stor sannsynlighet ligger det nok fortsatt 10-15liter vann under teppet.

Når det kommer til dreneringene i vannkassa så sitter det en under batteriet (her river du vekk hele gummien å kaster den) og 1stk under br.kraft forsterkeren. Denne kommer du til fra undersiden om du løsner ekspansjonstanken til kjølevannet. Her får du ikke tatt vekk gummien siden det går et bremserør gjennom den samme gummien.

PS: også lurt å spyle utvendig når du har demontert innv. så er det lettere å se hvor vannet kommer fra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Best å løfte opp teppet å tørke opp skikkelig!

Du tar ut setet, terskellist og høyre sittepute bak og bretter teppet i 90grader vinkel opp mot midtkonsollen. Da renner vannet av teppet samtidig som du har en varmeovn i bilen over natta f.eks

Sitter 2stk plastpropper i fotbrønnen bak som du kan pirke ut. Om du samtisig jekker opp bilen framme så renner vannet rask og effektiv ut;) Disse kan du pirke ut fra undersiden før du begynner arbeidet med å demontere innvendig, så får du en indikasjon på hvor mye vann som faktisk ligger der.

Med stor sannsynlighet ligger det nok fortsatt 10-15liter vann under teppet.

Når det kommer til dreneringene i vannkassa så sitter det en under batteriet (her river du vekk hele gummien å kaster den) og 1stk under br.kraft forsterkeren. Denne kommer du til fra undersiden om du løsner ekspansjonstanken til kjølevannet. Her får du ikke tatt vekk gummien siden det går et bremserør gjennom den samme gummien.

PS: også lurt å spyle utvendig når du har demontert innv. så er det lettere å se hvor vannet kommer fra.

Har gjort akkurat som du sier med teppet både foran og bak og hatt på kupevarmere nedi der, så alt er tørt og fint nå.

Tok en test med vann før jeg skrudde sammen, og kunne med glede konstatere at det kom ikke en dråpe inn lenger. : rock :

Takk for alle tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det lukter ikke videre godt av det vannet som har ligget der og lukta sitter selfølgelig igjen i teppet og isolasjonen. Noen gode tips om hvordan fjerne denne???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får diverse sprayer som gir bedre lukt, og luktslukere. Det hjalp mye med meg, så jeg er ikke plaget lenger luktslukern var en rund boks som jg satte under setet etter at jeg åpnet den, så krympet den litt etterhvert merker ikke noe spesiell lukt lenger :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.