#1 Skrevet Mars 3, 2011 (endret) Heisann, akkurat gjort ett motorbytte på Skoda Octavian min, satte en alh motor i den før, kjøpte en vraka toledo med ahu motor å satte denne i, var endel forskjeller i div ting som jeg egentlig ikke regna med. octavian hadde egentlig 10 pin kontakt til dieselpumpa mens toledoen hadde 8 pin kontakt med en ekstra 2 pin kontakt. Lodda om ledningene fra ledningsnette fra toledoen å fått alt på plass. Men prøvde å starte bilen, men ser ikke ut til at den får diesel. Tok av diesel slangene til dieselpumpa for å se om det var noe diesel der, det var det ikke. Er det noe matepumpe på disse tdi motorene slik at det skal komme diesel ut av slangene om jeg kobler de fra dieselpumpa på motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 3, 2011 ALH->AHU? Hvorfor nedgradere? Er ikke matepumpe på disse nei. Har du luftet diesel systemet skikkelig? Kan ta litt tid å få diesel helt frem til dysene, manuell fylling av pumpa hjelper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 3, 2011 ALH motoren hvis ikke det er AGR, er bytte motor her før. Men motoren som sto i gikk dunken etter mye hard medfart, fått lite olje flere ganger og når jeg kjøpte bilen var alle ventilløfterene sprekt og en knust og satt fast i toppen. Så fikk jeg en seat toledo tdi shitbillig der det sto en ahu/1z motor. Vil bare ha bilen igang, å få en bil som funker å jeg kan stole på. Hvordan burde jeg lufte systemet, byttet dieselfilter like føre motoren gikk dunken, da fylte jeg på dieselfilteret i åpningen der, så kjinna den litt lenge så kom den. Når jeg prøvde å kjinne en liten stund igår så tok jeg av slangene til dieselpumpa, da merka jeg ikke til noe diesel der. Men mener du jeg skal fylle dieselpumpa med å fylle diesel inn i slange inngangen og evt retur utgangen på pumpa, eller er det en annen måte. Og hvordan bør man lufte disse tdi motorene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 3, 2011 De skal være selvluftende,har selv kjørt tomt for diesel en gang å da måtte ikke jeg kinne så voldsomt lenge faktisk. Hvis du har tilgang til trykkluft kan du prøve å trykksette tanken FORSIKTIG med en blåsepistol mens du prøver å tette så godt du kan rundt påfyllinga. Ikke alltid like lett men det er ikke alltid så mye som skal til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 3, 2011 Mener de skal være selvluftene jeg å, men kan jo prøve trykkluft tipset da, men kanskje prøve å fylle diesel i pumpa også. Men kan det være noe med at jeg måtte lodde om fra 10 til 8 pins kontakt? Skulle funke siden alle utenom 1 av lederene ikke var av samme farge på de to kontaktene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 3, 2011 De skal være selvluftende,har selv kjørt tomt for diesel en gang å da måtte ikke jeg kinne så voldsomt lenge faktisk. Hvis du har tilgang til trykkluft kan du prøve å trykksette tanken FORSIKTIG med en blåsepistol mens du prøver å tette så godt du kan rundt påfyllinga. Ikke alltid like lett men det er ikke alltid så mye som skal til. MAKS 1bar trykk!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 3, 2011 Skal være selvluftende ja men det hjelper vesentlig hvis pumpa pumper væske og ikke pumper luft. Vanligvis holder det å løsne ett dyserør og kinne til det kommer ut diesel og så gjerne ta ett dyserør til. Da vil motoren starte på disse to sylindrene og etter litt røff gange få start på de to siste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 3, 2011 Da skal jeg prøve det, da ser jeg jo også om det kommer diesel frem til dysene. Men kan det være noe elektronisk styring til pumpa som gjør at den ikke suger til seg diesel. Eller skal den ta til seg diesel uansett ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 3, 2011 Skal suge til seg diesel uansett. Dobbeltsjekk også at det er 12V på solenoiden på utgangen av pumpa når du har strøm på tenninga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 3, 2011 Er det denne som har en 3 polet plugg? Faktisk ikke sett så nøye på dieselpumpa egentlig. Men denne dieselpumpa her en 8 pins plugg og en 3 pin plugg. Den gamle hadde bare en 10 pin plugg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 3, 2011 Svart og hvit ledning går til toppen av solenoid som på bildet her, mål at det er +12V der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 3, 2011 Da var det den jeg tenkte på, tusen takk Petter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...