#1 Skrevet Mars 3, 2011 Hei, hvilken olje anbefaler dere på en Passat 89 1.8 monopoint motorkode RP? Er det noen som forhindrer ventilløfter klikking mer en andre? Tenker hovedsaklig i Castrol sitt utvalg. Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 5, 2011 Bump Er Castrol Magnatec 5W-40 C3 noe å satse på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 5, 2011 bør nok iallefall opp på 10-40 om du ønsker tikkinga dit pepperen gror evt bytte løftere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 5, 2011 Kjørte alltid 10w 40 mineral på min passat 90 rp. Men bytt heller ventilløfterne. Klikker di mer enn di skal så er de defekte.... Har bilen gått over 150- 200.000km så er det alltid 1 eller flere defekte ventilløftere. Dette er min erfaring etter diverse demonteringer av motorer osv. Defekte løftere kan sjekkes slik: Når løfteren er ubelastes skal det ikke gå å trykke den ned med håndmakt. Om den kan trykkes ned så er den defekt. Og ventilene på bilen vil ikke åpnes slik di skal. F .eks byttet på en golf 3 vr6 en gang. hadde gått 233.000km ca, der var det 9 defekte løftere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 5, 2011 Hmm, ca.288.000km her. Må vell bytte løftere, finnes det en guide på hvordan man gjør det? Så 10W-40 er oljen som gjelder, skal se om jeg finner en som er det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...