Lengde på viftereim og håndbrekkproblemer Audi 100Q V6 C4

Anbefalte innlegg

1. Har ettermontert AC-anlegg på Ævdi'n, men har ikke brukt dette på en lang stund pga viftereima. Grunnen er det at han som skulle fikse det sist sa at jeg mangla et "støttehjul" over hjulet til AC-pumpa. Stilte meg tvilende til det, for hvordan har da AC-pumpa funka før?

Har så klart ikke den reima som satt der når jeg kjøpte bilen heller..

Det jeg lurer på er, noen som vet hvor lang viftereim jeg trenger for å unngå å bruke 1200 på nevnte "støttehjul" og må jeg vakumere eller gjøre noe spesielt for å få igang systemet etter å ha hekta på viftereima?

Bilde 1 er av fremsiden på motoren.

 

2. Har hatt problemer med brekket, og når bilen var oppe på løftebukk idag så jeg dette når broren min dro til brekket/løsna brekket. Bilde 2 er når brekket er dratt til, bilde 3 er når brekket er løsna. Detta er vel ikke helt riktig? : klø :

Bare å smøre med WD-40 eller lignende og krysse fingra?

DSC001762.jpg

DSC001692.jpg

DSC001712.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda en case!

 

Er dette pollenfilteret? Hvor får jeg tak i et slikt et? Mekonomen sa at de ikke fikk tak i det..

DSC001722.jpg

DSC001732.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vell strengt tatt være et løpehjul mellom servopumpa og ac-kompressoren, men om du har hatt reim der før som fungerte så skal vell det kunne gå fint fortsatt.

 

Det du kan gjøre er å legge en hyssing i den "bana" som den nye reimsa skal gå. mål så hvor lang den må være å ring til noen som selger reimer på mål. f.eks meca, bilxtra osv osv osv.

Må også sjekke på den gammle reima di hvor mange tagger den har og hvor brei den er før du bestiller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Har ettermontert AC-anlegg på Ævdi'n, men har ikke brukt dette på en lang stund pga viftereima. Grunnen er det at han som skulle fikse det sist sa at jeg mangla et "støttehjul" over hjulet til AC-pumpa. Stilte meg tvilende til det, for hvordan har da AC-pumpa funka før?

Har så klart ikke den reima som satt der når jeg kjøpte bilen heller..

Det jeg lurer på er, noen som vet hvor lang viftereim jeg trenger for å unngå å bruke 1200 på nevnte "støttehjul" og må jeg vakumere eller gjøre noe spesielt for å få igang systemet etter å ha hekta på viftereima?

?

 

 

 

Har du ettermontert AC-anlegg selv? Hva gjorde du?

 

Ting du må ha gjort før du fyrer igang AC.

 

1: Trykkprøve AC'n for å sjekke om det er noen lekkasjer

2: Fylle rett mengde og type olje på kompressor (Ester olje)

3: Vacuumere

4: Fylle rett type og mengde freon (R-134a)

 

 

Luft må heller ikke komme inn på anlegget da dette kan resultere i tette filter, termoventiler og i verste fall havari av kompressor..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ettermontert AC-anlegg selv? Hva gjorde du?

 

Ting du må ha gjort før du fyrer igang AC.

 

1: Trykkprøve AC'n for å sjekke om det er noen lekkasjer

2: Fylle rett mengde og type olje på kompressor (Ester olje)

3: Vacuumere

4: Fylle rett type og mengde freon (R-134a)

 

 

Luft må heller ikke komme inn på anlegget da dette kan resultere i tette filter, termoventiler og i verste fall havari av kompressor..

Har ikke montert dette selv, har sitti der i mange år.

Noen måte å sjekke dette på?

 

 

Skal vell strengt tatt være et løpehjul mellom servopumpa og ac-kompressoren, men om du har hatt reim der før som fungerte så skal vell det kunne gå fint fortsatt.

 

Det du kan gjøre er å legge en hyssing i den "bana" som den nye reimsa skal gå. mål så hvor lang den må være å ring til noen som selger reimer på mål. f.eks meca, bilxtra osv osv osv.

Må også sjekke på den gammle reima di hvor mange tagger den har og hvor brei den er før du bestiller.

Takker, da blir det fiksa på mandagen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke montert dette selv, har sitti der i mange år.

Noen måte å sjekke dette på?

 

 

Må ha litt utstyr til dette. Må ha hurtigkoblinger til høytrykk og lavtrykksnippelene og service manifold for å kople på.. Må man trykkprøve trenger du litt nitrogen. Til vacuumeringern trenger du en vacuumpumpe.

For å fylle på freon trenger du en vekt og freon.

 

Tror det er enklest om du kjører til nærmeste plass der de holder på med dette om du ikke har kjølteknisk innsikt.. :) Hadde du bodd i Tromsø kunne jeg ha ordnet dette for deg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikser jeg ny viftereim og krysser fingra for at det funker!

 

Noen innsikt ang. håndbrekket og filteret? Anyone? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Filter har de da både på møller og biltema. Er jeg rimelig sikker på. Meca skal også kunne levere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.