effektreduksjon mellomregister- Passat 1,9tdi AVF 01-mod

Anbefalte innlegg

Har en Passat 01mod med 1,9tdi AVF motor.

Helt siden jeg kjøpte den har den fungert sånn at den drar som den skal opp til ca 2500o/min, mister LITT drag derfra og opp til ca 3400o/min, og så drar den skikkelig derfra og til topps.

LMM er skiftet, MAPsensor er skiftet, N75 er skiftet. Dette er skiftet av meg. Turbo er skiftet på ukjent km.stand, nå er den kjørt i overkant 190000. Det variable på turboen er løst å fint, å den bruker ikke olje av betydning.

Fikk i går et tips om at vakuumslangene på N75 kunne være satt på feil plass, sikkert fra dengang de skiftet turbo på den.

Så det jeg da lurer på er om noen har oversikt over hvilke slanger som skal hvor på N75, evnt om det heller høres ut som noe annet kan være galt.

Har også kontrollert alle vakuumskanger for skader.

Har lite lyst til å bytte turbo før jeg er HELT sikker på at det er den som er defekt, tenkte ad det var da forbant om bilen skulle spise TO tuboer på under 200000 km...: bh :

Takknemmelig for all hjelp jeg kan få, for nå er jeg tom for idéer...

BTW, feilkoder er avlest, ingen feil. Nå er det noen måneder siden de ble avlest, men problemet har jeg hatt hele tida.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.