#1 Skrevet Mars 5, 2011 Som trådtittelen indikerer til, så står det 0.0 i displayet på kjørecomputeren. Denne har fungert før, men har vært trøblete. Når denne tuller, så tuller også turbotrykket til tider. Noen som har noen idé om hva som kan være en årsak? Begynner å demontere meg ned til ECU nå, så håper jeg nesten at jeg finner en løs vakumslange eller noe i den duren. Bonusspørsmål: Har også trøbbel med turbotrykket som i utgangspunktet skal ligge på 1.8 BAR. Det gjør den definitivt ikke! Så håper det er noen sammenhenger! PS! N75-ventilen er helt ny (N75H). Har koblet wastegate til korte tappen på den "vertikal"-koblingen, luft før turboen på den lange tappen, og den gjenværende er selvsagt koblet på tappen under. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 5, 2011 sjekket om slangen har hoppet av bak plastikk dekslet på torpedo veggen? Litt standard S4 S6 feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 5, 2011 sjekket om slangen har hoppet av bak plastikk dekslet på torpedo veggen? Litt standard S4 S6 feil. Hvis du tenker på der fuktfilteret sitter, så er mitt fuktfilter erstattet med en skjøt, og selve filteret er fjernet av en tidligere eier på bilen. Alt så fint ut inn til ECU også. Men den slangen som pleier å hoppe av, den går fra innsuget også inn på en vakumklokke e.l. ved viftesystemet? Rett under vindusviskerne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 5, 2011 koble på 2x2 adapter og les ut ladetrykk fra motorstyringen, hvist den viser 0, bytt mapsensor som sitter innloddet i hjærne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 5, 2011 koble på 2x2 adapter og les ut ladetrykk fra motorstyringen, hvist den viser 0, bytt mapsensor som sitter innloddet i hjærne. Jeg kan se med analog-trykkmåler at jeg har turbotrykk. Men det er ikke som det skal være. Det er akkurat som om jeg har en sprekk e.l. som åpner seg ved når jeg har ca. 0.5 i trykk og bare lekker luft. Skal se litt på det i morgen. Jeg vet ikke helt hva du mener med 2x2 adapter? Er 3 BAR Mapsensor på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 5, 2011 Han mener nok 2x2 kontakt(hvit/sort?), for å koble seg til med vagcom etc. for å lese av.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 5, 2011 Aha, ja. Driver å får tak i noen med VAG-COM. Håper jeg får en indikasjon på -hva- som er feil. Ser flere har samme symptomer som meg når feilen er defekt hallgiver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 6, 2011 sjekket om slangen har hoppet av bak plastikk dekslet på torpedo veggen? Litt standard S4 S6 feil. Dette fuktfilteret sitter bak sparkedekselen på passasjersiden på S6'n min. Skal sjekke ut litt nøyere der. Bare kjøpe noen slangeklemmer med skrufunksjon og erstatte de orginale med. koble på 2x2 adapter og les ut ladetrykk fra motorstyringen, hvist den viser 0, bytt mapsensor som sitter innloddet i hjærne. Skulle teste VAG-COM i dag, men pluggen var av den nye typen, så jeg har bestilt 2x2 adapteret i dag. Så får vi se. Har også sjekket vakumslanger i motorrommet, og så ikke noe nevneverdig ved første øyekast. Må gå igjennom enda nøyere. Tok ut instrumentet for å sjekke koblinger og gjøre som tipset i andre tråder; banket litt på det grunnet dårlig kontakt, men det hjalp fint lite. Så nå heller jeg litt mot at problemet med trykket er en sprekk e.l. rundt IC. Fant ingen slanger som hadde hoppet av iallefall. Skal skru ned trykket på MBC i morgen og se hvor trykket klarer å holde "tett". Takk for innspill, og kom gjerne med flere tips og triks jeg kan prøve ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 6, 2011 Har du sjekket samletråden for den motoren? http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=184041 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 6, 2011 Om slangen inn til MAP sensor detter av skal det stå 1,0 i displayet(atmosfæretrykk) 0,0 er i realiteten 1 bar undertrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 7, 2011 Har du sjekket samletråden for den motoren? http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=184041 Hver eneste dag. Der jeg har fått indikasjoner om hallgiver eller sprekk i IC. Men finner ingenting om selve måleren i bilen. Bare at den får el. signal fra ECU som blir omgjort til BAR. Om slangen inn til MAP sensor detter av skal det stå 1,0 i displayet(atmosfæretrykk) 0,0 er i realiteten 1 bar undertrykk. Jepp. Så det er noe rart. Se om jeg har noen bekjente med samme instrument i området. Tar jo 5 min å skru ut. Takk for notisen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...