#1 Skrevet Mars 6, 2011 Hei! Sent på kvelden etter jobb her, men forsøker å forklare så godt jeg kan. Hadde et motorkutt på veg inn til jobb tidligere i kveld, ulikt noe annet jeg tidligere har vært borti. Kjørte avgårde og ante fred og ingen fare, før oljelampa plutselig flasher i 0.5 sek, og motoren kutter. Gjør en kjapp undersøkelse av motor og olje, alt virker ok, og forsøker å starte igjen. Motor går helt fint, og jeg kjører til jobb. Sjekker oljenivå etter et par timer når motor har blitt kald, og det er riktignok litt lavt - men ikke så lavt at det skal være noe problem. Etterfyller litt for sikkerhets skyld, og kjører senere hjem uten problemer. Spørsmål: Kan dette likegodt være en elektrisk feil som en oljefeil? Kan det tenkes at vann har trengt inn, og at dette har utløst kuttet? Toppakning ble byttet for 50-60.000 km siden, så den burde i utg.pkt. holde enda, men man vet jo aldri... Bilen er en Vento fra '97, noen som har vært borti lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 6, 2011 Noen? Det kan nevnes at bilen har gått feilfritt fra det aktuelle tidspunkt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 9, 2011 Ny info - dette skjedde enda en gang i morges. Denne gangen var oljenivået uten tvil for lavt, så da har man fått bekreftet at oljeforbruket plutselig har skutt i været. Hva kan være årsaken til dette? Har ikke funnet noen lekasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...