Anbefalte innlegg

Hei!

Sent på kvelden etter jobb her, men forsøker å forklare så godt jeg kan. Hadde et motorkutt på veg inn til jobb tidligere i kveld, ulikt noe annet jeg tidligere har vært borti. Kjørte avgårde og ante fred og ingen fare, før oljelampa plutselig flasher i 0.5 sek, og motoren kutter. Gjør en kjapp undersøkelse av motor og olje, alt virker ok, og forsøker å starte igjen. Motor går helt fint, og jeg kjører til jobb.

Sjekker oljenivå etter et par timer når motor har blitt kald, og det er riktignok litt lavt - men ikke så lavt at det skal være noe problem. Etterfyller litt for sikkerhets skyld, og kjører senere hjem uten problemer.

Spørsmål: Kan dette likegodt være en elektrisk feil som en oljefeil? Kan det tenkes at vann har trengt inn, og at dette har utløst kuttet? Toppakning ble byttet for 50-60.000 km siden, så den burde i utg.pkt. holde enda, men man vet jo aldri...

Bilen er en Vento fra '97, noen som har vært borti lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen? Det kan nevnes at bilen har gått feilfritt fra det aktuelle tidspunkt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny info - dette skjedde enda en gang i morges. Denne gangen var oljenivået uten tvil for lavt, så da har man fått bekreftet at oljeforbruket plutselig har skutt i været. Hva kan være årsaken til dette? Har ikke funnet noen lekasje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.