Spørsmål ang kjøregenskaper ved H&R Sport fjærer og klunk lyder

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har alltid hatt fabrikk sportunderstell på min bil. Jeg handlet inn H&R 45mm Sport fjærer og monterete de igår. Men jeg synes at disse fjærene virker mykere enn sportsfjærene fra fabrikk. Så hvis jeg kjører på dumper så "hopper" bilen mer enn før.

 

Er dette vanlig? da det er første gang jeg senker bil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fjærene trenger litt tid til å sette seg...

jeg har selv brukt H&R på flere biler og har bare gode erfaringer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har de begynt å bråke og. klunke lyder i svinging og dumper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visste jeg burde kjøpt eibach... da H&R fjær ringene sitter nærmere hverandre på midten, og de slår mot hverandre i dumper.. Rart det begynte sent idag etter å ha kjørt ett par mil idag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og feilen er vell mest sannsynlig dette:

 

Here's what they said:

"This is a common question, we get it multiple times a day." Exactly the problem I describe happens when the tophat is not indexed properly to the vehicle. The hat should be "indexed to the vehicle, not the spring". Apparently there are notches or marks on the hat that should be lined up.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og feilen er vell mest sannsynlig dette:

 

Here's what they said:

"This is a common question, we get it multiple times a day." Exactly the problem I describe happens when the tophat is not indexed properly to the vehicle. The hat should be "indexed to the vehicle, not the spring". Apparently there are notches or marks on the hat that should be lined up.

 

Da er det heldigvis ikke så vanskelig å fikse da? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det heldigvis ikke så vanskelig å fikse da? :D

 

Problemet er at han som har gjort jobben sier det ikke har noe å si på min bil. den er lik alle veier. Så da kan man nesten utelukke det. Annet som er skrevet om H&R på en 2009 A4:

I had mine installed at R.A.I. - no slouches there, so I know the install was performed to standard. My springs have a small 'pop' or knock noise at speeds below 10 mph when I take severe turns (such as parking lots). The reason for the sounds is the unsprung weight of the shocks. From what I understand, ideally, shocks and springs would be a matched pair (e.g. coilover sets) to prevent things like this. It does not hurt the vehicle or the springs, the springs are not rotating in their position and it isn't hurting the shocks - its just a sound created by mismatch and slight unsettlement in the setup.

 

That said, my noise has almost gone away even at low speeds as the springs settle in. I have over 1k on them now and I almost never hear the sound now (or I just learned to ignore it, take your pick :P).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at han som har gjort jobben sier det ikke har noe å si på min bil. den er lik alle veier. Så da kan man nesten utelukke det. Annet som er skrevet om H&R på en 2009 A4:

 

Da får du bare se om det forsvinner etterhvert da? jævelig irriterende da men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ye. om det ikke er i orden til helga går jeg nok tilbake til de gamle fjærene.. og sparer til coilover

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvordan det er på MkVI, men lå org. fjæra på en slik gummi "skive" I skåla til fjæra? Og den ble med videre på de nye fjærene? Hvis ikke så er det ikke rart at de klunker og slår når du svinger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.