Underskriftskampanje til støtte for asfaltbane i Rosendal

Anbefalte innlegg

Behovet for en bane på Vestlandet er prekært. Gatebilinteressen og miljøet rundt dette har hatt en eksplosjonsartet utvikling de siste 4-5 årene, men det finnes fortsatt ikke noen asflatbane på vestlandet. I mange år har vi hørt om planene for et baneanlegg i idylliske Rosendal - der finnes det nå helt konkrete planer for bygging av en asfaltbane på omkring 1700m, men selv om det er bred politisk enighet om prosjektet har det vært vanskelig å få byggingen godkjent på grunn av lokale miljøhensyn.

Vi mener at lokale miljøhensyn er viktige, men også at det er andre tungtveiende faktorer i denne saken. For å illustrere at baneanlegget faktisk dekker et behov, har vi derfor laget denne underskriftskampanjen. Dette er din sjanse til å virkelig gjøre en forskjell. Saken skal opp i Kommunestyret i Rosendal den 16 mars. Til da må vi sanke sammen en liten flodbølge av stemmer, så vi ber deg spre dette budskapet til alle motorentusiaster du kjenner!

Dette er en helt konkret aksjon. Denne underskriftslisten vil lagt ved sakspapirene under behandlingen av baneprosjektet i kommunestyret i Rosendal den 16 mars 2005. Hver eneste stemme teller!

Les hele artikkelen på forsiden av evo.no

Trykk her for å signere!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min hjemmkommune ;) skal si :P

Som du sier , så er det stor uenighet om den skal bygges eller ei. Noen vil ta vare på fiskevann, mens andre vil ha bane :D

Jeg sier bane :D

Rettelse ligger ikke i rosendal, men litt til fjells :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett fra Bergen er det Rosendal : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jah , har et poeng der ;) Tipset lokalavisa om artikkelen og oppropet. Kanskje de kan lage litt mere blest rundt saken :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom igjen folkens å skriv under!

Dette trenger vi alle sammen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og et "steinkast" fra meg:D Bygg bane:tilber:skal stille med spade og trillebåre jeg...eller borerigg, gravemaskin og dumper: ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

750 stemmer er passert! Takker de her inne som har signert og oppfordrer resten til å følge på.

Dette initiativet er bra både for motor interesserte og for andre bilrelaterte tiltak. I Rosendal planlegger de å gjøre en studie av ungdomsulykker før og etter banebygging - resultatet håper jeg viser det vi tror det vil vise, det vil nok gjøre det lettere å gjennomføre lignende prosjekter andre steder i landet.

Ja, og ikke minst - VACN Bergen 2006 blir gjennomført på en "litt" større bane :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmene raser oppover. Lokalavisa skulle skrive litt om underskriftskampanjen på mandag, så blir kanskje enda flere stemmer ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lokalnettstedet har skrevet en liten artikkel om saken nå.

http://www.innsida.no

Men kom igjen folkens stem ivei. Er bare 2 dager igjen nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine greier! Vi har også hørt fra en avis i Haugesund, og selv skal jeg intervjues på radio i morgen. Øh... det blir.. øh.. gøy?

1800 stemmer er passert, dette går veien. Klarer vi 2500 før møtet på onsdag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipsa haugesundsavis også ;) Så du får mye medie blest du nå ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er baneprosjektet som får blest. Det er fn meg på tide at vi får til en bane på vestlandet, vi her i Bergen er lei av å steppe rundt en gokartbane! : bråk :: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk mail fra Per Myklebust tidligere i dag - han la frem over 2200 stemmer på møtet i morges, og det ble veldig godt mottatt. Motsigelsene fra miljøvernerne ble trukket tilbake, og den nye reguleringsplanen for motorsportanlegget ble vedtatt

Myklebust ba om at kampanjen ble liggende ute en stund til siden det var flere politikere som mente at dette var et veldig godt virkemiddel for å komme gjennom i fylkesstyret. Den videre fremdriften kunne han ikke beskrive riktig enda, men ting ser mye lysere ut for asfaltanlegget i Matrefjellene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres jo meget bra ut ;)

Forsett å signer folkens!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert... da har jeg noe å foreta meg når jeg er på besøk hos onkelen min i Rosendal :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg signert.. Vi trenger sårt en bane på vestlandet.

Alle bør signere her for å få fart på sakene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg skrevet under. Det ville vært glimrende å på litt sikt kunne variere litt mtp. hvilke baner man kjører på når det er treff. Jeg vil ikke være fremmed for å ta en tur til Vestlandet dersom det er et bra banetreff på en bra bane:) (og helst uten stabilt drittvær;)).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg prøver å skrive under, men får denne beskjeden uansett "Koden du skrev inn var feil. Prøv på nytt." :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette støtter jeg lett! Er jo ikke lange kjøreturen dit fra Stavanger:)

Signert:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.