Anbefalte innlegg

Du trenger 144mm, men er ikke 100% sikker på om det er 19 eller 20mm kryssbolt i 3B'n. De på ES vet sikkert, evt så kan du spørre Tore på AutoTrim.

 

Noen som vet om det er 19 eller 20mm kryssbolt i 3B?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, men vil bare legge til min bil (1år minst) har kjørt med rs2 oppsett @1,7bar, med turtallssperre på 8500omdr. Men i går så skjedde det, fikk rådebank, skal splitte motor etterhvert å se og det blir spennende og se om det er moment eller turtall som er synderen her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør man bytte stempler når man bytter råder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror de orginale stemplene tåler masse hester ved riktig blanding, jeg kommer ikke til å bytte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører selv med 380 hk chip og 1.8bar i min og det uten endringer i motoren.....har gjort det i ett halvt år og alt funker fremdeles bra....har ikke merket noe tullball med bilen :) ..... men funderer noe voldsomt om jeg skal bytte rådene snart :) ....men det koster jo litt da ....

 

Trodde man også måtte bytte stemplene, men har nå hørt flere hold at de som tåle masse effekt (aan) og man trengte vistnok bare å bytte rådene.....

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes mange som bare bytter råder, de stemplene er gode som gull har jeg fått høre da. Jeg kommer i allefall til å beholde de på mitt oppsett og tenker å havne mellom 5 og 600hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Tror det blir bare råde bytte på meg også, hvis jeg går for oppgraderingen...... jeg så for meg området rundt 460-480 hk...

 

veit du hvor mye girkasse og std clutch tåler ??

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girkassen tåler uendelig mye fra 2 gir og oppover, førstegiret tåler noe mindre så sant man ikke har girkasse fra 95->.

 

Clutch kommer veldig ann på standen den er i og hvordan man bruker den. Venter man med å gi gass til man har clutchet ut skal ikke dette være noe problem (tror jeg) men jeg kommer til å bytte clutch plata i allefall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girkassen tåler uendelig mye fra 2 gir og oppover, førstegiret tåler noe mindre så sant man ikke har girkasse fra 95->.

 

Clutch kommer veldig ann på standen den er i og hvordan man bruker den. Venter man med å gi gass til man har clutchet ut skal ikke dette være noe problem (tror jeg) men jeg kommer til å bytte clutch plata i allefall

 

Takker ....

 

du mener de gamle girkassene (eldre enn 95, dvs slik som jeg har på min 92 modell) tåler litt mindre enn de nye ?

 

jeg bruker omtrent ikke første gir, så greit nok for meg :)

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror mye ligger i programvaren når det gjelder levetid på rådene. Kjører turbonetics oppsett som er g-tech målt til 454 hk i snitt på 4 drag. Dette er ved 1.75 bar. Jonus program vare org råder. Har prøvd enda mer trykk å ca 1.9bar på vålerbanen å bilen går enda den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker ....

 

du mener de gamle girkassene (eldre enn 95, dvs slik som jeg har på min 92 modell) tåler litt mindre enn de nye ?

 

jeg bruker omtrent ikke første gir, så greit nok for meg :)

 

 

 

Robert

 

JA i første gir så gjør de det, men ellers er de de samme. har noe med bredden på drevene å gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører turbonetics oppsett som er g-tech målt til 454 hk i snitt på 4 drag.

 

454 på hjul? Virker bra da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært så vel så. Nei er nok i maskin ja, ligger er omregmigsformel i g-tche'n hvis jeg forstod eieren riktig.Men dette ble målt ved kaldt og fuktig vær.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært så vel så. Nei er nok i maskin ja, ligger er omregmigsformel i g-tche'n hvis jeg forstod eieren riktig.Men dette ble målt ved kaldt og fuktig vær.

 

Omregningsformel? Ikke noe slik i de jeg har : klø : Har du testet med den nye typen som gir en kurve eller den gamle som bare gir maksverdi?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel type vi brukte ja. Hvis den måler kun effekt på hjula kan han hive den for 454 hk på hjula har jeg ikke. Skulle hengt enda mer på støtfangeren din da gitt.. :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke la dette skli ut i en diskusjon om G-Tech.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel type vi brukte ja. Hvis den måler kun effekt på hjula kan han hive den for 454 hk på hjula har jeg ikke. Skulle hengt enda mer på støtfangeren din da gitt.. :evil:

 

Test med en ny G-tech og se. Gir mye nøyaktigere resultater + at du får ut en kurve.

Å henge på burde ikke vært noe problem egentlig da jeg pga. tenningsproblemer kun har hatt ca 300 på hjul : mad :

Problemet løst nå : smil ::evil:

 

PS! Beklager avsporing. Back to topic : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JA i første gir så gjør de det, men ellers er de de samme. har noe med bredden på drevene å gjøre.

 

Takk for det !

 

Ikke umulig at det blir råde bytte iløpet av vinteren ja : rock :

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.