#1 Skrevet Mars 10, 2005 Som sagt, bilen "lugger" eller rykker eller hva man nå skal kalle det når jeg slipper gassen. Har byttet rotor, fordelerlokk og plugger. Noen som har noen lure forslag på hva som evt kan være feil? Går ellers helt greit. Motoren er 2,3 NG (87 mod.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 11, 2005 Dette høres ut som foringen på diffen bak er klar for utbytting. Da får du et "rykk" i hele bilen når du slipper gassen. Edit: Vel og merke hvis du har quattro da. Edit2: Og det har du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 11, 2005 Har fått samme "problem" på min også.. Virker som om motoren kveles et brøkdels sekund akkurat i det man slipper opp gassen, uansett turtall og fart, og jeg har ikke quattro Har også byttet plugger + fordeler uten hell.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 11, 2005 lugger såmm i dårlig pådrag? hadde det problemet selv.. men det var noe såmm kom å gikk! jeg bytter motor jeg! kosta på sugemotoren nok penger uansett.. trenger du delemotor er d bare å hyle ut... hadde litt trøbbel med bensinforbruk da du får si fra hvis du finner ut hva som feiler kjerra! EDIT mange typ89 med samme feil.. bytta samme deler uten hell jeg å.. men min gikk såmm et dass hele tiden til slutt å slukte bensin.. glad jeg hadde kjøpt turbomotoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 11, 2005 Har fått samme "problem" på min også.. Virker som om motoren kveles et brøkdels sekund akkurat i det man slipper opp gassen, uansett turtall og fart, og jeg har ikke quattro Har også byttet plugger + fordeler uten hell.. Da kan det jo ha noe med bensinkutt å gjøre. Fikk iallefall høre at motoren min(7A) har en funksjon som kutter ut bensintilførselen(eller begrenser iaf) når man slipper gassen, et tappert forsøk på å få ned forbruket på slutten av 80-tallet. Men det jeg skulle fram til var at hvis denne duppedingsen er slitt/ødelagt, så vil det kunne resultere i sånn napping i motoren. Eller kanskje så enkelt som motor/girkasse -fester? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 13, 2005 Hei. Jeg har også det samme problemet på min NG motor, 92 modell. Bytta plugger,rotor og fordelerlokk.Turtall går opp og ned. Nesten så den kveler seg på tomgang når en clutsher ut(inn) Hvordan er mengdefordeleren på denne motoren?? Bruker mye "suppe" uansett kjøring. Bjørn Ole 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 13, 2005 Hei. Jeg har også det samme problemet på min NG motor, 92 modell. Bytta plugger,rotor og fordelerlokk.Turtall går opp og ned. Nesten så den kveler seg på tomgang når en clutsher ut(inn) Hvordan er mengdefordeleren på denne motoren?? Bruker mye "suppe" uansett kjøring. Bjørn Ole Jeg hadde også problemet med vandring på turtall. Det ble fikset med "ny" tomgangsventil. Fikk også høre at det kan skyldes vakumlekkasje. Bensinforbruket kan jo skyldes mye, feiljustert tenning, dårlig/defekt lambda. Lenge siden EU-kontroll? Hvis avgassene er helt på trynet, så er det 99% sikkert lambdasensoren. Edit: Hvordan er tilstanden på pluggledninger? Det kan ha mye å si, jeg byttet for en liten stund siden, og merket med en gang at motoren gikk mye jevnere, mindre lugging og generelt bedre. Bensinforbruket har også gått ned fra ca 1.2 til 0.8/0.9 Skal visst gå an å måle gjennomgangen på pluggledningene med et multimeter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 13, 2005 Eh?? Hva er lambada,n for noe og hvor sitter denne saken? Hadde EU for 1,5 år siden uten noe tull på avgasser den gang. Men nå lukter det både bensin/kat så det holder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 13, 2005 Lambdaen sitter vel enten på katalysatoren, eller et sted på eksosrøret mellom motoren og katalysatoren. Skrudd inn, stikker vel et par cm ut, med 3 ledninger (vanligvis) som går opp i motorrommet. Skal se om jeg finner en tegning av motoren din. Edit: Lambdaen måler eksosen (i mangel på bedre forklaring ), og sender signaler om hvor bra forbrenningen er. Hvis denne er defekt så blir signalene helt feil, og forbrenningen/tenningen deretter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 14, 2005 Jeg har også et slik rykk eller det omtalte "dunken" i quattro drivverket.. Er noen her som har prøvd å utbedre det? Lønnsomt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 14, 2005 Da venter jeg spent på tegning over motoren. Må prøve å få sjekka ut hva som er galt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 14, 2005 Da venter jeg spent på tegning over motoren. Må prøve å få sjekka ut hva som er galt. Finner ikke igjen bildet jeg hadde på pc'n. Har bilde i haynes boka, men har ikke scanner for øyeblikket. Men ettersom du har 92 modell, burde jo eventuelle feil dukke opp på diagnosetest med Vag-Com. Er vel flere her i oslo lokallag som du sikkert kan spørre pent, ellers kan jo møller gjøre det for noen kroner. Ser at feil på lambda er feilkode 2341 og/eller 2342. Sorry at jeg ikke kan hjelpe mer, men sikkert noen andre med NG motor som kan fortelle litt mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...