Brann i grøftelys, VW Golf V 2007, hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei,

For ca en ukes tid siden tok det pluttselig fyr i mitt venstre grøftelys mens jeg var ute å kjørte.

Fikk slukket det og satt bilen inn på et verksted som skulle se på skaden å ta en takst.

I følge verkstedet er det lyset som har tatt fyr, (Om det er Pæra, Spredern eller Ledninger som er tatt fyr fikk jeg ikke vite) nå sier if forsrikringa mi at jeg kan søke til møller om å få dette på garanti, men at det vil ta 14 dager å behandle søknaden. Jeg har leiebil i min forsikring, men den er bare for 10 dager så må snart levere den bilen. Bruktbil garrantien på bilen min er gått ut i nov i fjor, men det er vell snakk om fabrikkgarranti her?

Noen som har erfaringer med brann i bil/motorrom?

Bør jeg gå uten bil i 14 dager for å se om jeg får dette dekt som garranti eller bør jeg bare gå for at if skal dekke skaden å jeg må betale egenandel?

Håper det er noen som har noen gode ideer?

Mvh

Thomas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garanti er det ihvertfall ikke siden den er utgått, men det kan komme innunder reklamasjonsretten på fem år. Det forutsetter at bilen er solgt ny i Norge, ikke bruktimport.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay, bilen er solgt ny på møller i norge.

Er dette noe som burde dekkes av reklamasjon? det skal vell ikke ta fyr i en lykt på en bil som er så vidt over 3 år gammel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.