2002 A6 med ustabilt blinklys

Anbefalte innlegg

Hva er den sannsynlige årsaken til at blinklyset på en Audi A6 2002mod blinker svært ustabilt begge veier?

Er sånn tikk-tikk-tikk-tikktikktikktikk-tikk-tikk-tikktikktikk osv.

Nødblink blinker normalt.

Blinklysrelé?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er meg kjent at nødblinklysknappen i dashbordet kan takke for seg. Jeg har en "knitrelyd" fra denne bryteren, så kjøpte en ny. Men så viser det seg at det er dårlig kontakt i rattstammen som gjør at det kommer en rar lyd fra bryteren. Uansett, jeg har en slik bryter liggende... Om det er denne nødblinkbryteren som holder på å gi opp hos deg vet jeg ikke, men ville vel trodd at det var den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både blinklysrelé og nødblinkbryter er sjekket ut av Møller.

Feilen er mest sannsynlig lokalisert til fukt/irring i kontakt til hengerfestet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut nøyaktig hva problemet var? Sliter med noe av det samme. Blinklyset virker 1-2 blink før det er helt slutt. Nødblink virker som det skal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Releet som inneholder både blink og nødblink, koster ca 450 kroner minnes jeg. Fikk et for 50 kr hos høgger'n!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Releet som inneholder både blink og nødblink, koster ca 450 kroner minnes jeg. Fikk et for 50 kr hos høgger'n!

Søkte litt på forumet og det kan virke som om dette releet sitter i nødblinkbryteren?

Hvordan er det evnt å bytte dette selv?

Skulle noen ha delenummer på releet er det bare å rope ut :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet nødblinkbryteren i dag og det løste problemet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.