Anbefalte innlegg

Hvor er det de vanligste oljelekasjene på Passat 3b 1998 1,9 Tdi 90 hk? Har noen oljelekker på gårdsplassen her. Litt irriterendes att det skal være sånn:o

Noen som har tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevde det samme på min 1.8 motor, var oljefilteret som hadde løsnet litt : flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevde det samme på min 1.8 motor, var oljefilteret som hadde løsnet litt : flau :

Er det litt oljelekkasje eller uansett: ) Men skal sjekke dette i morgen;)

Kan ikke være noe pakninger ellers?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppdekselpakning.

Rør for veivhusventilasjon nede på blokk er ofte blitt sprøtt med årene, det sprekker og det lekker ut olje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min rant det olje av, var den store o-ring pakninga over oljekjølern (varmeveksleren) som var gåen og da tømte bilen seg på noen sekunder/minutter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppdekselpakningen som Rune seier er ofte utsatt men om det er den som lekker her er lett å finne ut, sjå rundt kanten på toppen av motoren:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei: D Takk for tips:D

Er det lett og bytte den toppdekselpakningen? Rein skruing? : )

Noen som vet pris på den?: )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei: D Takk for tips:D

Er det lett og bytte den toppdekselpakningen? Rein skruing? : )

Noen som vet pris på den?: )

Lett å bytte den igrunn, og ikkje alt for mykje skruer, hovudsakelig mange av ein type så ikkje fleire 100 sorter som ska av overalt:D

Litt usikker på pris, men ska ikkje vere så alt for dyrt kommer annpå kor du handler;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det vel så jeg bestiller ifra ifra meca tenker jeg. Har en god del rabatt der så tar det nok der. Så får jeg bytta det fortest mulig:) Ser det svetter litt rundt der ser så det er nok der det meste av lekkasjen er;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at når du strammer boltene til toppdekselet så ryker disse boltene tvert av på 15nm, tror de skal skrues til med 10nm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at når du strammer boltene til toppdekselet så ryker disse boltene tvert av på 15nm, tror de skal skrues til med 10nm

Okei:D Takk, skal huske dette:) Er det noe flere tips? Så jeg slipper og ødelegge noe?:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.