#1 Skrevet Mars 7, 2011 (endret) Hei Har feilsøkt å feilsøkt å feilsøkt om det kansje var hull/sprekker i inlet/outlet fra turboene eller intercooleren.. men INGEN lekasje... De tror nå at lyden kommer fra PVC ventilen, eller rundt den, som sitter like ved bensintrykks regulatoren... Hva i HULESTE kan alt dette være..?? Spool up lyden er så høy ( både i lyd og plassering) i motor rommet at man skulle tru turboene satt inne i kupe'en.... Har noen vært borti slikt noen gang?? PS:turbo trykket er på 1.1/1.2 som det skal være med dette oppsettet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 10, 2011 ? ingen ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 10, 2011 hvordan vet du at det ikke er lekasje? har du trykktesa uten lekasje? vilken ventil mener du det kommer fra? dumpventilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 11, 2011 hvordan vet du at det ikke er lekasje? har du trykktesa uten lekasje? vilken ventil mener du det kommer fra? dumpventilene? Det er muligens "spider hose" som er litt trøbblete.. Møller som har sjekka, men de hadde ikke utstyr til å teste slikt !!!!!!!!! så de TRODDE det var den.. (standard svar fra de om de ikke finner noe som helst) Sammle bånds skurere.no.. Men men, koster ikke mere en 1000 lappen så jeg kjøper den uansett... PVC ut åndings ventilen som sitter 3 cm fra bensintrykksregulatoren.. Ikke resirkene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 11, 2011 hva kan være trøblete med den slangen annet en at den lekker og lyden ev kommer derfra? er det den ventilen som det sitter tre tynne vakumslanger på? er den hel og ikke knekt på noen måte som min var når jeg bytta den kan jo ikke lyden komme derfra spør du meg:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 11, 2011 Jepp den slange "pakken" ja.. Nei det er ingen som finner ut av det.. Vet ikke hvor mange forskjellige firmaer man skal igjennom jeg til jeg finner noen som kansje har utstyr å know-how til å lokalisere lekasjen.. Ikke bare "tror"den er der... Skjønner det ikke. Er som om turboen (venstre) er INNI kupe'en, så høy er spool up lyden, den høres neste ikke utvendig Blir vel nye 10 15 tusen på dette problemet å da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 11, 2011 har du trykktestet trykksiden på turbone dine? høres for meg ut som det kommer derfra og om det er en liten lekasje der lader fortsatt bilen det den skal men du får en j..... høy turbolyd. hadde det samme på min rs4 og der var det en sprekk i ett stålrør fra turbon på sjaførsiden til intercooleren som var sprekt står litt om det her:-)http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=196842 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 12, 2011 Takker... Er ikke akkurat den Intercooler/turbo linjen jeg har, (noe midifisert) men takker.. Alle svar hjelper jo på.. Ja nei jeg vet ikke jeg.. skal til ES tuning den 17 så får kansje en av gutta der til å bare være med en tur... Kansje de har tid til å se litt på den og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 21, 2011 Da har ES-tuning sett på bilen, å etter 3 min så var lekasjen lokalisert. Gass spjell mansjetten har tatt kveld.. VIRKELIG tatt kveld.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 21, 2011 burde lage ditt eget trykktester utstyr så sparer du nok fort mye penger:-) den hadde du funnet med en gang med og trykkteste annlegget som vi sa høyere opp her:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 21, 2011 Da har ES-tuning sett på bilen, å etter 3 min så var lekasjen lokalisert. Gass spjell mansjetten har tatt kveld.. VIRKELIG tatt kveld.. Y stykket regner jeg med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 22, 2011 burde lage ditt eget trykktester utstyr så sparer du nok fort mye penger:-) den hadde du funnet med en gang med og trykkteste annlegget som vi sa høyere opp her:-) Joda, men nå var jeg da i by'n å det kosta bare 400kr.. så gjorde ikke så mye... Y stykket regner jeg med? Jepp Går for APR bi-pipe kit nå.. så slipper man det der.. 3 gangen denne går istykker på 400 mil.. BRA VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG... OG SAMCO... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...