S4 motor i Audi 100 2,3 91mod.

Anbefalte innlegg

Heisann, noen som vet om det blir mye jobb og bytte ut den gamle 2,3'en min med en 2,2L S4 motor?

Eller eventuelt sette en 2,6liter v6 i bilen?: klø :

 

Bilen er en Audi 100 2,3E 1991 mod.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha absolutt alle deler, da ingenting under panseret er likt utenom motorfestene. I tillegg vil en sånn ikke-godkjent ombygging gjøre at bilen er null og niks verdt. Bedre å selge bilen og kjøpe en som er sånn du vil ha den - en gammel S4 eller en 100 quattro med 2.8-liter er ikke dyr nå om dagen, og da får man mye mer som er bedre også, som understell, bremser etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha absolutt alle deler, da ingenting under panseret er likt utenom motorfestene. I tillegg vil en sånn ikke-godkjent ombygging gjøre at bilen er null og niks verdt. Bedre å selge bilen og kjøpe en som er sånn du vil ha den - en gammel S4 eller en 100 quattro med 2.8-liter er ikke dyr nå om dagen, og da får man mye mer som er bedre også, som understell, bremser etc.

 

 

Men Audi 100 kommer jo med V6'er, går det ikke ann og få montert motoren og få det godkjent?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det første er det en enorm jobb, da absolutt *alt* under panseret er annerledes på en V6-bil enn en med sugefemmer. For det andre kommer Statens Vegvesen til å kreve at et merkeverksted bekrefter at bilen teknisk er identisk med en originallevert V6-bil, og det får du ikke noe merkeverksted til å gjøre med mindre du jobber der selv og kan lage dine egne papirer.. ;)

 

Nå får man en fin og hel Audi 100 med V6'er for under 20 lapper, så hvorfor ta seg bryet? Bygger du om er du billøs minst i flere uker, får det aldri 100% som en originalbil, sliter med godkjenning og vil ha en totalkostnad vesentlig over det det koster å selge bilen du har og kjøpe f.eks. en 2.8.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det første er det en enorm jobb, da absolutt *alt* under panseret er annerledes på en V6-bil enn en med sugefemmer. For det andre kommer Statens Vegvesen til å kreve at et merkeverksted bekrefter at bilen teknisk er identisk med en originallevert V6-bil, og det får du ikke noe merkeverksted til å gjøre med mindre du jobber der selv og kan lage dine egne papirer.. ;)

 

Nå får man en fin og hel Audi 100 med V6'er for under 20 lapper, så hvorfor ta seg bryet? Bygger du om er du billøs minst i flere uker, får det aldri 100% som en originalbil, sliter med godkjenning og vil ha en totalkostnad vesentlig over det det koster å selge bilen du har og kjøpe f.eks. en 2.8.

 

 

Har da skaffet meg en Audi 100 2.8 :) Men om det blir en bruksbil gjenstår det og se, kommer ann på hvilken stand den er i :)

Skal vistnok være ganske bra når det gjelder motoren. Det er 2 ting jeg vil få ordnet i første omgang.

1: Simmering som lekker (derfor den ikke er EU-Godkjent)

2: Skiftet til manuell girkasse :)

 

Å når den står og går på tomgang er det en klakkelyd mellom motor og girkasse, men den blir borte når man kjører.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.