Anbefalte innlegg

Hei... Søster har en Tiguan fra 08. I det siste så har det begynt å lukte en parafinaktig lukt i bilen, når den står på tomgang. Var innom den lokale møllersjappa og de sa at det var noe avrimingsgreier, og at det var normalt..?? For det første så lukter det helt vilt, og det var ikke slik ifjor vinter....

Noen som har no forslag til hva det kan være?

Mvt Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dieselvarmer som ikke tenner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner ikke?

Glemte nevne at når denne lukta kommer, så ryker det endel utifra motoren en eller annen plass..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært borti at dieselvarmer ikke har tent før og da lukta det parafin/diesel inni bilen. også røyk det en del ifra underkant av motoren. Dette var på en Transporter vel å merke.

Man kan sjekke med Vagcom om det ligger noen feilmeldinger på Dieselvarmer, om den ikke tenner - Såvidt jeg så sist gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en tiguan som det røyk fra motorrommet ved tomgang. Luktet ikke inni bilen.

Ved service så fikk jeg beskjed at det var normalt , men de tok og oppdaterte sw for sikkerhets skyld:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok webasto eksosen som blir med inn i bilen, har det selv på T5 lang tomgangskjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja webastoen har ett eget "eksosanlegg" under bilen, på vinteren så er dieselen tilsatt stoffer, før brukte de parafin - usikker på hva de har no, men det lukter hvertfall oljekamin av avgassene vinterstid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke uvanlig at eksos fra Webasto lukter parafin-aktig da vinter-dieselen ofte er tilsatt parafin for å flyte lettere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er webasto som ikke tenner skikkelig skal jeg nesten vedde på...klarer ikke brenne alt drivstoffet som blir sprøyta inn...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel noe Møller burde fikse på reklamasjon istedet for å si at det skal være slik?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik "parafinaktig" lukt er vanlig rett etter start av webastoen.

Den må gå seg varm før den brenner ordentlig, og da blir det minimalt med lukt.

Er slik på transporteren jeg kjører og har vært slik helt fra første km, uten noen form for problemer med brenneren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik "parafinaktig" lukt er vanlig rett etter start av webastoen.

Den må gå seg varm før den brenner ordentlig, og da blir det minimalt med lukt.

Er slik på transporteren jeg kjører og har vært slik helt fra første km, uten noen form for problemer med brenneren.

Er ikke snakk om at det er rett etter start... Denne greia kan godt komme etter en halvtimes kjøring.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok webastoen, bør gå på reklamsjons rett hos møller 5år viss bilen er ny i norge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.