Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Skal montere en s6 motor med clutch/lamell brukt på en 6 trinns 01E kasse over på en 5 trinns 01A kasse.

Noen sier at antallet tagger/spor på spleinsen på lamella ikke passer fra 01E og over til 01A, pga forskjelligt antall tagger på spleinsen. Noen med sikkerhet som kan si om dette går eller ikke? Må jeg eventuelt få tak i lamell med spleins tilpasset 01A kassa?

Takker for raskt svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte en motor fra en bil med 01E-kasse inn i en bil med 01A-kasse for noen år siden. Det passet som hånd i hanske.. :)

Ingen garanti, men rimelig sikker på at det passer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette passet kjell-ronny? 01A er vel det som sitter i 2,3 20v

skal selv inn med en aan i en org 20v nå, og hadde vært gull om jeg kunne bruke aan svinghjul, lamell og trykkplate:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal vel gå ja, ikke av egen erfaring, men er jo mange som setter 01E i a4TQ og bruker clutch og svinghjul ifra 1.8t. Mange kjører også med 2.2 20vt i bil med 01A kasse. Er du redd splinesen ikke går i lamellen så tar du lamellen og prøver på kassa før du monterer den på motor. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar:) prøvde lamell`n og den går på kassa:) så da er egentlig saken grei:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice ;) Funket gull hos meg og ja!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.