#1 Skrevet Mars 8, 2011 (endret) Hei. Skal til å bytte turbo på min 2001 A4 115 hk ATJ. Noen som har erfaring med dette og vet hva jeg burde skifte i samme slengen. Må vel bytte olje, men har hørt noe om at jeg burde bytte noen slanger. Stemmer dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 13, 2011 bompidom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 13, 2011 -Oljerør til turbo, byttes helst. -Kobberpakniger på banjobolt til røret, fra oljefilterbraketten. -Eksospakning til dp For å få ut turboen må motoren heises opp for å få den ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 13, 2011 Hvertfall kontrollere olje-RETUR slangen er vel også ganske lurt, ettersom etter hva jeg har forstått dette også kan tette seg, noe som igjen fører til turbohavari.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 13, 2011 hvilken bil er det snakk om? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 14, 2011 Bilen er en A4 2001 B5 ATJ 115hk PD Forresten noen med ETKA som kan hjelpe meg å finne delenummer på olje- tur og returslange? Tur-røret røyk når jeg skulle skru det av turboen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 27, 2011 Vel. Da er jobben gjort. Tok vel omtrent 5 timer hele jobben.. Demonterte innsugsmanifolden for å få bedre plass. Måtte også under bilen for å løsne trykkrøret til intercooler og oljeretur på turboen. Brukte bare 2 bukker og kom fint til med så lav høyde. Motoren må forresten ikke løftes for å få ut turboen. Turboene hadde forskjellig flens ut på kompressorsiden. Dette var lett å fikse, men det er litt rart at det ikke var likt siden NBS plukket ut turbo fra regnr. Det som står igjen nå er å fylle olje, siden jeg ikke har fått tak i det enda. Regner med jeg kjøper godkjent olje fra biltema som jeg kjører i 1000 km før jeg bytter til castrol eller noe sånt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 27, 2011 5 timer ja .. Heldig du .. Jeg hadde vel fått løsna et par bolter etter 5 timer kanskje på byttet mitt. ALT satt noe så jævlig fast. Ødela to skraller, og x antall bolter .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...