#1 Skrevet Mars 8, 2011 Legger inn ett spørsmål for en kompis da han sliter litt med oljelekkasje fra girkassa etter girkassebytte: 1999 A6, automat. Tredje gangen kassa er ute nå. Først skulle kassa byttes på grunn av ulyder. Etter ei uke med ny brukt kasse så begynner den å lekke olje fra simmerringen som tetter rundt konverteren. Demonterer igjen, monterer ny simmerring og flytter over glidelageret fra den gamle kassen da det ikke så helt bra ut. Så ut som det hadde løsnet fra girkassa og bevegd seg. Konverteren har litt merker etter slitasje, men ikke noe jeg kan kjenne med neglen. Gikk ei ny uke, og samme problemet kom på nytt. Nå ser lageret og pakningen helt fint ut, men lageret har flyttet seg utover slik at det ligger mot skjørtekanten på simmerringen. Dette vises på bildet. Kommer til å å prøve å måle om konverteren sitter riktig, at det ikke er kast i denne. Det jeg lurer på er da: Dette lageret finnes ikke som reservedel hos Møller. Vet noen om dette kan kjøpes noe annet sted? Girkasse-verksteder? Skal dette monteres med f.eks Locktite's lagerlås, eller skal det egentlig sitte så fast at det ikke skal være nødvendig? Skjønner det er litt spesielle spørsmål dette, kanskje litt utenom vanlig hobbymek men må prøve. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 8, 2011 ka slags girkasse er dette? zf 5hp-19? eller zf 5hp-24? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 8, 2011 ka slags girkasse er dette? zf 5hp-19? eller zf 5hp-24? Skal spør, kommer svar i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 8, 2011 Så lenge bilen ikke er en 4.2-liter er det en 5HP19-kasse i den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 9, 2011 Så lenge bilen ikke er en 4.2-liter er det en 5HP19-kasse i den. Da er det sannsynligvis en 5hp-19 kasse, er en daily driver diesel av ett eller annet slag. Men han skulle sjekke opp i dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 9, 2011 Da er det sannsynligvis en 5hp-19 kasse, er en daily driver diesel av ett eller annet slag.Men han skulle sjekke opp i dag. Som nevnt tidligere; Såfremt det ikke er en 4.2 V8 er det alltid en 5HP19. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 9, 2011 Som nevnt tidligere; Såfremt det ikke er en 4.2 V8 er det alltid en 5HP19. Fikk mld nå, det er en 1.9 liter diesel. Så ja, en 5HP19 kasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 10, 2011 sjekk vedlagt fil. se på side 15. er det lageret bak simmering 10.010.160 som er løs?. har ei delegirkasse liggende her, bak simmering ligger det ei tynn blikkplate etterfulgt av en 2-3mm tykk skive, hvist glidelageret ditt ligger helt ute ved simmering, så mangler du en del eller to i oljepumpa di. og lageret sitter fast. kan hende at huset rundt lageret er slitt/skadd. ZF_5HP19FLA_Parts_Catalog.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 11, 2011 sjekk vedlagt fil. se på side 15. er det lageret bak simmering 10.010.160 som er løs?. har ei delegirkasse liggende her, bak simmering ligger det ei tynn blikkplate etterfulgt av en 2-3mm tykk skive, hvist glidelageret ditt ligger helt ute ved simmering, så mangler du en del eller to i oljepumpa di. og lageret sitter fast. kan hende at huset rundt lageret er slitt/skadd. Hei, sendte over pdf og beskrivelsen din til kompisen min og fikk dette til svar i dag: "Hei hei, Kassen ligner ikke på den i PDFen. Har fått sprengskisse fra møller og det er ikke noe annet enn simmerring og dette lageret. Har hatt kontakt med Oslo Automatgear, og de sier at når lageret løsner så er det på grunn av dårlig smørning i kassen, og sier videre at kassen mest sannsynlig er utslitt siden dette har hendt. Sverre" Så da regner jeg med at "problemet" er løst og at han må skaffe enda en "ny" kasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 12, 2011 oki, hørest billig ut. har akkurat reparert girkassa på audin til kjerringa, mista reversen først. tilslutt forsvant framdrifta, hadde sprekt trommelen som holder lamellene til reversen gitt. + 2x clutchsett som var brent ned........ kosejobb 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...