Hvor koble oljetrykk og oljetemp på Golf 1 GTI?

Anbefalte innlegg

Skal koble opp oljetemperatur og oljetrykk mot de originale VDO instrumentene inne i bilen, men så var då å finne ut hvor de skal kobles til.

Du har jo temp. sensor nede på oljefilterholderen, må denne forgrenes ut i to kontakter eller kan jeg bare koble direkte opp på denne?

Oljetrykket så har man jo en hel haug av sensorer føler jeg. Samme spørsmål som over her, men hvilken skal jeg velge av de sensorene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis de ikke er i bruk så kan du vel bruke den framme på oljefilter braketten til trykk og den på toppen til temp

Kablene til de sensorene er en del av GTI motor el-nettet.

Eg ettermonterte Målere og brukte da Spacer plate fra Biltema og la opp nye kabler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du mener de kablene ligger klart det originale ledningnsettet inne i bilen?

Men du brukte bare som allerede sto der ja. Da kan sikkert jeg også gjøre det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg la opp nye sensorer (på spacer plate), nye kabler og mye visere da eg ikke greide å finne igjen kablene inne i bilen.

Dette trolig pga eg ikke tok med god nok tid....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg rote litt idag. Hehe.. du har ikke link til spacer plate hvis jeg ikke skulle finne de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetempføleren bør vel stå i endedekselet av oljefilterhuset,der termostaten står..

Oljetrykk henter du fra det andre uttaket i topp av filterhus? Er vel ikke noe problem å ha et t-stykke der også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hiver ut en tanke her. Er det ikke greiest og mest presist å hente oljetrykket fra toppen og den føleren som sitter der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg tok oljetrykk ifrå toppen, kjøpte vdo føler med 2 tilkoblinger, ein skal til speedometer og andre til vdo instrument.

Oljetemp sveiste eg ei muffa i bunnpanna.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man ikke bruke de følerene som allerede står der? blir det feil verdier da? Tenker at de originale bruker vell de originale følerene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hiver ut en tanke her. Er det ikke greiest og mest presist å hente oljetrykket fra toppen og den føleren som sitter der?

Husk at oljen først går innom oljefilterhuset,så lagerbukker/veiv og topp "til slutt"..

Greit å ha en indikasjon på trykk i filterhus,før den går videre i motor :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at oljen først går innom oljefilterhuset,så lagerbukker/veiv og topp "til slutt"..

Greit å ha en indikasjon på trykk i filterhus,før den går videre i motor :)

Men etter mitt hode så skal man fortsatt ha den i toppen siden den er endestasjon. Hjelper ikke ved filteret hvis man ikke har trykk når det kommer til toppen? Hvis det er trykk i toppen vil det alltid være trykk de andre plasser? Eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men etter mitt hode så skal man fortsatt ha den i toppen siden den er endestasjon. Hjelper ikke ved filteret hvis man ikke har trykk når det kommer til toppen? Hvis det er trykk i toppen vil det alltid være trykk de andre plasser? Eller?

Hvorfor det? Trykkfall er jo størst den siste plassen oljen skal.Jeg vil nå tro det er viktigere å vite hvilket trykk oljepumpa gir,enn hva som kommer til toppen..

Det står vel kanskje følere på toppen originalt ja.Men dette er vel bare til alarm til multifunksjons instrumentet, når den kommer under 0,7(?) bar?

Rett meg om jeg tar feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.