#1 Skrevet Mars 9, 2011 Skal koble opp oljetemperatur og oljetrykk mot de originale VDO instrumentene inne i bilen, men så var då å finne ut hvor de skal kobles til. Du har jo temp. sensor nede på oljefilterholderen, må denne forgrenes ut i to kontakter eller kan jeg bare koble direkte opp på denne? Oljetrykket så har man jo en hel haug av sensorer føler jeg. Samme spørsmål som over her, men hvilken skal jeg velge av de sensorene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 9, 2011 Vis de ikke er i bruk så kan du vel bruke den framme på oljefilter braketten til trykk og den på toppen til temp Kablene til de sensorene er en del av GTI motor el-nettet. Eg ettermonterte Målere og brukte da Spacer plate fra Biltema og la opp nye kabler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 9, 2011 Så du mener de kablene ligger klart det originale ledningnsettet inne i bilen? Men du brukte bare som allerede sto der ja. Da kan sikkert jeg også gjøre det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 9, 2011 Eg la opp nye sensorer (på spacer plate), nye kabler og mye visere da eg ikke greide å finne igjen kablene inne i bilen. Dette trolig pga eg ikke tok med god nok tid.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 9, 2011 Da må jeg rote litt idag. Hehe.. du har ikke link til spacer plate hvis jeg ikke skulle finne de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 9, 2011 http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Bilelektrisk/Bil_instrumenter/Adapter-for-oljegiver/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 9, 2011 Oljetempføleren bør vel stå i endedekselet av oljefilterhuset,der termostaten står.. Oljetrykk henter du fra det andre uttaket i topp av filterhus? Er vel ikke noe problem å ha et t-stykke der også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 10, 2011 Bare hiver ut en tanke her. Er det ikke greiest og mest presist å hente oljetrykket fra toppen og den føleren som sitter der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 10, 2011 Eg tok oljetrykk ifrå toppen, kjøpte vdo føler med 2 tilkoblinger, ein skal til speedometer og andre til vdo instrument. Oljetemp sveiste eg ei muffa i bunnpanna. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 10, 2011 Kan man ikke bruke de følerene som allerede står der? blir det feil verdier da? Tenker at de originale bruker vell de originale følerene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 11, 2011 Bare hiver ut en tanke her. Er det ikke greiest og mest presist å hente oljetrykket fra toppen og den føleren som sitter der? Husk at oljen først går innom oljefilterhuset,så lagerbukker/veiv og topp "til slutt".. Greit å ha en indikasjon på trykk i filterhus,før den går videre i motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 11, 2011 Husk at oljen først går innom oljefilterhuset,så lagerbukker/veiv og topp "til slutt"..Greit å ha en indikasjon på trykk i filterhus,før den går videre i motor Men etter mitt hode så skal man fortsatt ha den i toppen siden den er endestasjon. Hjelper ikke ved filteret hvis man ikke har trykk når det kommer til toppen? Hvis det er trykk i toppen vil det alltid være trykk de andre plasser? Eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 13, 2011 Men etter mitt hode så skal man fortsatt ha den i toppen siden den er endestasjon. Hjelper ikke ved filteret hvis man ikke har trykk når det kommer til toppen? Hvis det er trykk i toppen vil det alltid være trykk de andre plasser? Eller? Hvorfor det? Trykkfall er jo størst den siste plassen oljen skal.Jeg vil nå tro det er viktigere å vite hvilket trykk oljepumpa gir,enn hva som kommer til toppen.. Det står vel kanskje følere på toppen originalt ja.Men dette er vel bare til alarm til multifunksjons instrumentet, når den kommer under 0,7(?) bar? Rett meg om jeg tar feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...