Er dette en "jalla" løsning? (Bilde av elektrotape på rør)

Anbefalte innlegg

Jeg har meget lite peiling på det tekniske/mekaniske. La istad merke til noe som kan virke litt jalla. Det er ikke min løsning, er nok verkstedet. Av og til dukker feilmeldingen "avgasskontrollsystem" opp, men forsvinner igjen. Kan det ha noen sammenheng?

kp504.jpg

2el780x.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det trykkrøret fra turbo? Uansett er dette en jallaløsning.

Nå vet jeg ikke helt åssen trykk du kjører med, men elektroteip blir fort sprø å det kommer til å lekke/lekker..

Hvis det lekker der, vil motoren få feil blanding, å motoren vil få for mye bensin

Edit: det er kanskje sugeside når jeg ser etter, Da vil den isåfall suge til seg luft derfra som ikke går igjennom luftmassemålern.

merker du noe på effekten på bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke peiling på hva det er. Jeg har ikke turbo, så er nok ikke det.

Hva kan være ny løsning? En eller annen plugg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forvarmingsluft fra eksos ?: klø :

Ville uansett ikke hva det er reparert det permanent på den måten, som en midlertidlig løsning derimot.

Har brukt ståltråd i mangel på slangeklemme på trykksiden på en VW LT en gang, det eneste brukbare akkurat der vi var da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny løsning er originaldel.

Dette røre gjør ikke noe anna enn at motoren få litt varm luft ved kaldtstart.

Jalla, ja. Men bare utseende. Funker helt greit på den måte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det bare et rør som ligge der? ser ut til å vær åpent i ene enden.. hva går den til bak motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det bare et rør som ligge der? ser ut til å vær åpent i ene enden.. hva går den til bak motor?

Antakelig en variant av ett eksosskjold, luften dras gjennom røret via et spjeld i luftfilterboksen som åpnes/lukkes etter utetemperatur/innsugstemperatur.

Slik er det på mine biler..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny løsning er originaldel.

Dette røre gjør ikke noe anna enn at motoren få litt varm luft ved kaldtstart.

Jalla, ja. Men bare utseende. Funker helt greit på den måte.

100 % sikker? Så det går bra å kjøre slik en stund til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på hva det går til, men er vertfall ikke åpent i enden. Kan sjekke det ikveld eller i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det kun er brukt tape for og feste et feste som holder den andre slangen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

100 % sikker? Så det går bra å kjøre slik en stund til?

Ja.

hvis du kjører åpen filter f.eks. mister du denne funksjonen også og bilen går og sviver fortsatt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja.

hvis du kjører åpen filter f.eks. mister du denne funksjonen også og bilen går og sviver fortsatt :)

sviver?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

at motoren funker/går

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det kun er brukt tape for og feste et feste som holder den andre slangen.

Det synes jeg også det ser ut som. Antagelig så sitter festet som holder den lille slangen dårlig.. Har samme problemet selv på min bil, men har ikke brukt en rull med tape for å fikse det.. : flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.