#1 Skrevet Mars 9, 2011 (endret) Finnes jo 100 slike tråder, så får bare oppsummere min versjon kor : AEB med 275.000 på telleren. Kutter tenning ved trykk (ikke som når 1 coil ryker, at den går på 3syl osv) Dette kan variere, alt fra 0.1 bar til 0.4 bar, både tungt og lett gir. Alt over 0.4 bar gjør at bilen mister farta / kraft. Klarer å levere makstrykk Bankesensoren viser + 6° ved pådrag i 2.gir Får opp 00561 - Mixture adaptation , 15-10 - Adaptation limit (add) not reached - Intermitent (har ikke renset gasspjeld) ++ Ny bensinpumpe Nye plugger Ny N75 Logger LMM til 150 g/s ved redline (dette er vel ganske normalt?, ergo LMM er OK) Tenningsmodul, alle dyser og alle coiler er prøvd fra AEB 97mod \\ Ting jeg ikke har prøvd enda ; Renset gasspjeld Skiftet bensinfilter (har bestilt nytt) Sjekka om katalysator er tett Sjekka ECU (bsr chip) Noen som har noen innvendinger her ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 12, 2011 Da var bensinfilter bytta, det gamle var nesten potte tett! Men motoren kutter fortsatt Noen som har noen tips på hva som er galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 1, 2011 4 stk nye coiler montert, og jeg har rensa og resetta gasspjeld! Oppfører seg fortsatt like ille 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 1, 2011 hadde også den Mixture adaptation feilen og bankesensorene rapoterte feil Jaging på tomgang og kuttet av og til motorkraften (har ikkje turbo) Jeg byttet LMM'en og bilen funket som før igjen.. Denne LMM'en er en luring til tider.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 2, 2011 hadde også den Mixture adaptation feilen og bankesensorene rapoterte feilJaging på tomgang og kuttet av og til motorkraften (har ikkje turbo) Jeg byttet LMM'en og bilen funket som før igjen.. Denne LMM'en er en luring til tider.. Problemet er at jeg logger LMM til 150 g/s, så den registrerer nok luft.. I tillegg så kutter den når LMM er frakoblet også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 5, 2011 Kjørte en tur igår, for å sjekke feilkoder etterpå.. Men kommer ingen feilkoder Det øker jo mistanken om trykklekasje, men syns det er rart at bilen holder på trykket da, og det er selve motoren som struper. Mistenkte vakumslangen til bensintrykksregulatoren, da denne er litt slitt. Men denne var hel og fin. Kan også opplyse om at bilen fungerer nesten fint på det aller første draget når bilen er kald. (små sprekker utvider seg kanskje når bilen blir varm?) I tillegg så kutter/fusker/kveles den FØR bilen har trykk også, sålenge det er liten hastighet / tungt gir. Allerede på -3 vakuum begynner den å tulle om den er tungt nok gira. Så da skal jo ikke en trykklekkasje ha noe å si ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 12, 2011 har siden jeg kjøpte bilen kjørt med 0.9 bar (BSR chip) og syns det har vært litt lite.. prøvde å ta av slangen til WG å kjørte en tur nå, for å se om n75 kødda. Men bilen lader fortsatt bare 0.9 . Trodde den skulle lade "uendelig" uten WG kobla til ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 30, 2011 Her er en film av problemet.. Dette er flat pedal i andre gir. Sperrer helt på nærmere 4000 rpm. Om jeg aksellerer med halv pedal går den hele registeret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 31, 2011 rens gassspjeldet du... Soter fort når den er chippet og da kan spjeldet både lugge og henge seg opp. Edit: Og det er en lett og rimelig operasjon! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 31, 2011 rens gassspjeldet du... Soter fort når den er chippet og da kan spjeldet både lugge og henge seg opp. Edit: Og det er en lett og rimelig operasjon! Hei og takk for tips.. Men se innlegg #3 4 stk nye coiler montert, og jeg har rensa og resetta gasspjeld! Oppfører seg fortsatt like ille 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 31, 2011 Hei og takk for tips.. Men se innlegg #3 beklager.. Er svaksynt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 2, 2011 Hadde samme problem på min seat 1,8t. Da var det ledningene til coilene som var sprukkne. Om du skal prøve bytte disse bør du holde deg unna 034motorsport sitt sett da dette blir for kort. Kjøpte orginalt fra ecs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 2, 2011 Hadde samme problem på min seat 1,8t. Da var det ledningene til coilene som var sprukkne. Om du skal prøve bytte disse bør du holde deg unna 034motorsport sitt sett da dette blir for kort. Kjøpte orginalt fra ecs. takk for tips, skal sjekke dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 16, 2011 har siden jeg kjøpte bilen kjørt med 0.9 bar (BSR chip) og syns det har vært litt lite..prøvde å ta av slangen til WG å kjørte en tur nå, for å se om n75 kødda. Men bilen lader bare 0.9 . Trodde den skulle lade "uendelig" uten WG kobla til ? quoter meg selv, bilen skal da lade mer enn vanlig uten WG slangen kobla til ? Laderbare 0.9 med lukket WG. Har skifta komplett slangekit på trykksida, ingen forbedring. Har bestilt nye plugger (de gamle er ikke 1 år gamle, men vil teste uansett). Når jeg drar ut LMM, lader den maks men oppfører seg på samme måte(den skal jo gå i nød?) Dette er jo som å lete etter nåla i høystakken, er så mye som kan være feil her.. INGEN som har noen tips ? Vurderer å sende denne inn til møller som har kompetanse på feltet.. Men de kan jo si en ting å utbedre feilen, så 1 uke senere kommer kuttinga tilbake.. Så er skeptisk til akkurat dèt også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 16, 2011 jeg er ikke noen guru på dette her men med tanke på filmen så kan det virke som du har problem med noen dyser eller noe? at den ikke klarer å levere nok bensin på full gass? eller det er kanskje jeg som tenker feil? prøver bare å hjelpe hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 16, 2011 jeg er ikke noen guru på dette her men med tanke på filmen så kan det virke som du har problem med noen dyser eller noe? at den ikke klarer å levere nok bensin på full gass? eller det er kanskje jeg som tenker feil? prøver bare å hjelpe hehe Har prøvd å bytte dyser fra en tilsvarende motor, som det står nevnt lengre opp her.. Men kan jo såklart være at disse har samme feil.. Selv om det er lite sannsynlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 16, 2011 Fremdeles ingen feilkoder? Vakuumslangene byttet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 16, 2011 Fremdeles ingen feilkoder? Vakuumslangene byttet? Får bare opp dårlig kontakt på LMM, som har med at jeg drar ut LMM hele tiden. Den forsvinner om jeg ikke rører LMM. Men du har vel fullversjon? Du kunne kanskje resetta spjeldet duda? Har bare prøvd strilemetoden siden jeg har uorg vagcom, men mistenker at det ikke er grunninnstilt.. Har sjekka alle vakuumslangene jeg klarte å se iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 16, 2011 Får bare opp dårlig kontakt på LMM, som har med at jeg drar ut LMM hele tiden. Den forsvinner om jeg ikke rører LMM. Men du har vel fullversjon? Du kunne kanskje resetta spjeldet duda? Har bare prøvd strilemetoden siden jeg har uorg vagcom, men mistenker at det ikke er grunninnstilt.. Har sjekka alle vakuumslangene jeg klarte å se iallefall Har fullversjon vettu Drar nordover i morgen, så kan vel se på saken. Skal du til Verdal eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 16, 2011 Har fullversjon vettu Drar nordover i morgen, så kan vel se på saken. Skal du til Verdal eller? Skal oppover på lørdag, men kun dit pga fest.. Drar igjen søndag. Uka etter er det ferie derimot, har masse tid på Verdal pga eksosprosjekt da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 18, 2011 Hadde besøk av Julian i går kveld og fikk byttet vakuumslange til bensintrykksregulatoren. Da ble det litt bedre samt at vi grunnjusterte gasspjeldet. Testet også med MBC og da skjedde dette: Ladet maks 0.5 da dette skjedde. Hvordan leser ECU trykk på disse motorene? Med en gang bilen tipper 0.5 bar, så kutter den tenninga, og motoren holder igjen. Funker nesten helt lugg-fritt i closed loop. Virker som den får rikelig med bensin ved full gass da det blir pottsmell. Fremdeles ingen feilkoder.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 18, 2011 tett cat: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 19, 2011 Det merklige er at den fusket etter caten hoppet av med full gass. Kobler ikke ECU ut lambdasensoren ved fullt pådrag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 19, 2011 virker som samme problem som jeg hadde da jeg hadde montert boost controller, men jeg fikk ikke tennings kutt før jeg passerte 1.5..Prøv å sjekk chip. Kan jo høres ut som no styrings feil. Sjekket n75 ventil? Og prøvd å strupe vakum til wg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 19, 2011 virker som samme problem som jeg hadde da jeg hadde montert boost controller, men jeg fikk ikke tennings kutt før jeg passerte 1.5..Prøv å sjekk chip. Kan jo høres ut som no styrings feil. Sjekket n75 ventil? Og prøvd å strupe vakum til wg? Prøvd å kjøre de fleste kombinasjoner mot WG. Flere N-75 ventiler, med forskjellige delenr. Prøvd å plukke av slangen til WG, ladet da 0.9 på maks(peak). Uansett hva vi prøvde, så var ble det stort sett ikke mer enn 0.5 bar, med peak opp til 0.9. Prøvde også flere turbotrykksmålere for å sjekke at de viste korrekt trykk. Har gått over det som er av vakuumslanger, trykkslanger og det som kan ha noe innvirkning på trykksiden av turboen. De feilene som er funnet, er utbedret uten store forbedringer. Turboen har ikke mye slakk og den plystrer fint når den lader. Jeg støtter tanken på at det kan være noe feil med selve ECU'en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...