Lydisolasjonsmatte under motordekselet

Anbefalte innlegg

Under motordekselet på bilen min (1.9 TDI, AJM) så satt det en gang en matte. Regner med at det var noe lydisolasjonsmatte av no slag.

 

Får man kjøpt slike matter løst, og festet/limt fast til motor dekselet. Eller finnes det andre matter som virker bedre? Finnes jo mange som selger lydisolasjonsmatter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er til lydisolering ja, og de e stor forskjel med og uten!

 

Litt usikker om ein får ny på møller, men skrapen har sikkert frå ein bil ståandes og til ein brøkdel av prisen;)

 

Eller du kan kjøpe ein isolerings kitt og isolere sjølv, mindre lyd me skikkelig vare om du vil ha vekk støyen og traktor lyden:D

Dynamat ska vere bra greie, har ikkje prøvd det sjølv endå but i will:)

 

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=8333&katid=179&mid=m436&vn=736

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg kjører nå uten noen deksler der, og hadde på sportsfilter. Så det bråket bra. Nå har jeg fått på plass originale luft filteret og det hjalp litt. Men jeg har ikke satt på motor dekselet enda, fordi jeg ikke har lyd isolasjonen under.

 

Får vel ta en tur til huggern og jakte litt på motor deksel :)

 

Dynamat vil ikke hjelpe mot den type støy vel? Dynamat matten gjør vel bare metallet "hardere". Får det til å vibrere mindre, og dermed demper den type støy.

 

Men har jo også de mattene her på biltema. Lurer på hvordan det hadde blitt.

31-605_l.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg kjører nå uten noen deksler der, og hadde på sportsfilter. Så det bråket bra. Nå har jeg fått på plass originale luft filteret og det hjalp litt. Men jeg har ikke satt på motor dekselet enda, fordi jeg ikke har lyd isolasjonen under.

 

Får vel ta en tur til huggern og jakte litt på motor deksel :)

 

Dynamat vil ikke hjelpe mot den type støy vel? Dynamat matten gjør vel bare metallet "hardere". Får det til å vibrere mindre, og dermed demper den type støy.

 

Men har jo også de mattene her på biltema. Lurer på hvordan det hadde blitt.

31-605_l.jpg

 

Mhm støy e støy er det ikkje?: rolleyes

 

Trur du heller ska satse på denne

http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Biltilbehor/Lyddemper/Lyddempingsplate/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kanskje jeg skal prøve den matta. Skal nedover en tur på biltema imorra, så kan jo kjøpe med matta og prøve. Se om det hjelper noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kordan gjekk dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke vært på biltema enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm.. Mangler også dette på min. Har nok blitt tatt av en gang i tiden.

Viste ikke at bilen skulle ha dette før jeg åpna pansret på B5'en til en kompis.

Noen som veit om dette er å få tak i nytt? Orginalt altså

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm.. Mangler også dette på min. Har nok blitt tatt av en gang i tiden.

Viste ikke at bilen skulle ha dette før jeg åpna pansret på B5'en til en kompis.

Noen som veit om dette er å få tak i nytt? Orginalt altså

 

Møller har, eller prøv på skrapen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm.. Mangler også dette på min. Har nok blitt tatt av en gang i tiden.

Viste ikke at bilen skulle ha dette før jeg åpna pansret på B5'en til en kompis.

Noen som veit om dette er å få tak i nytt? Orginalt altså

 

Møller har, eller prøv på skrapen!

Eller stikk på biltema og kjøp matte og lag noko custom;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye kan noe sånt no koste på møller? nytt motordeksel med lyd isolasjon altså

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye kan noe sånt no koste på møller? nytt motordeksel med lyd isolasjon altså

 

Nok, for å sei det slik;) 1000,- +/-:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det en hjemmelaget versjon ja :D

 

Satte idag på motor dekselet uten lydmatta, og bare det hjalp synes jeg. Fikk også satt på røret som går fra fronten av bilen til luft filter boksen. Men hvordan skal man feste den lydmatta egentlig? Limet vil vel slippe ettervært? Holder vel ikke med å bruke det som følger med der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det en hjemmelaget versjon ja :D

 

Satte idag på motor dekselet uten lydmatta, og bare det hjalp synes jeg. Fikk også satt på røret som går fra fronten av bilen til luft filter boksen. Men hvordan skal man feste den lydmatta egentlig? Limet vil vel slippe ettervært? Holder vel ikke med å bruke det som følger med der..

 

Da hjalp sikkert når du står der og ser på, men når du kjøre så blir da bedre me demping:)

Rør til filter boks?

Om du fjerna alt av skitt og ja ALT så det berre e plast igjen så vil limen på matte sitte ganske bra trur EG;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde sportsfilter på filen før, satte på et BSR kit fra 1.8T på 1.9TDI. Gikk, bråket bra :) Da fjernet jeg originale luftfilter boksen, inntaksrøret fra fronten og mot boksen og alt. Også har jeg lekt meg litt med EGR systemet, og etter det har jeg ikke satt på motordekselet før idag. Men nå er sportsfilteret borte, originale boksen tilbake. Luft inntaksrøret fra fronten til luftfilter boksen, og motor dekselet. Da uten dempe mattene. Så nå er alt nesten originalt igjen :)

 

Så skal jeg prøve å få tak i noen dempematter på mandag og pakke inn motor dekselet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde sportsfilter på filen før, satte på et BSR kit fra 1.8T på 1.9TDI. Gikk, bråket bra :) Da fjernet jeg originale luftfilter boksen, inntaksrøret fra fronten og mot boksen og alt. Også har jeg lekt meg litt med EGR systemet, og etter det har jeg ikke satt på motordekselet før idag. Men nå er sportsfilteret borte, originale boksen tilbake. Luft inntaksrøret fra fronten til luftfilter boksen, og motor dekselet. Da uten dempe mattene. Så nå er alt nesten originalt igjen :)

 

Så skal jeg prøve å få tak i noen dempematter på mandag og pakke inn motor dekselet :)

 

åå, no skjønner eg:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.