Hvordan få opp låst dør, og hvor kjøpe innmat? - Sharan 2003-mod

Anbefalte innlegg

Har siden Desember, ikke fått opp passasjerdøra foran på en Sharan 2003.

Skjer ingenting, når jeg drar i håndtak innvendig eller utvendig. Var på Møller, og fikk beskjed om at den hvite boksen nedi døra måtte knuses. Så etter en del timer i dag, så har jeg fått revet av dørtrekket og knust boksen nedi døra. Men får den enda ikke opp. Noen som vet hva som gjør at døra åpner nedi der? Finner ikke ut hva jeg må dra eller skyve på. Etter 4 timer ga jeg opp. Så håper noen har et tips.

Dørtrekket koster nytt 3900+ moms

så kommer låsekasse og diverse annet i tlegg. Helt på trynet at vw har slike løsninger på dørlåsene sine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått opp døra, men vet noen hvor man får tak i lås komplett i døra? Har sentral lås, så må være komplett med alt sammen. Høggerne i Norge har nada til denne bilen. Nærmeste i Sverige er 4 timers kjøring. Eller bestille den dyrt på vw og vente en uke på del fra Tyskland (spesialbestilling).

Kansje noen på forumet har denne delen? Men spørs vel det. Lite svar på denne bilmodellen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått opp døra...... Lite svar på denne bilmodellen.

Hva med å fortelle hvordan du fikk den opp? ;)

Kansje noen på forumet har denne delen?
Prøv en annonse under "ønskes kjøpt".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å få opp døra er et helvete. Løsnet dørtrekket øvre del og knakk det utover. Knuste all plastikk v dørlåsen nedi dør der elektronikken sitter. (hvit boks) men man kommer da ikke ordentlig til. Så skar ut det som er pappdelen i døra som sitter rundt innvendig dørhåndtak. Da kommer du til låsen legre ned som er inkapslet i svart plast. . Så slo i stykker det området også.

Da var låsen tilgjengelig. Men problemet da, er at det ikke nytter å dra i den dingsen som dørhåndtaket utvendig er festet til. Grunnen er at døra står i lås.

Etter mye frem å tilbake, måtte jeg ned på et verksted å låne et kamera som man stikker inn på trange steder. På monotoren, så jeg låsetappen til selve låsen. Den sitter av alle ting inne i selve lås mekanismen til døra og er jævli vanskelig å komme til. Ned på verkstedet igjen, og fikk låne et verktøy de bruker til å dirke opp biler. 40 minutter etter så klarte jeg å få dratt i tappen til låsen og døra var åpen. Da var det av med hele dørtrekket og demontere hele lås systemet slik at man kommer lettere til neste gang.

Men nå er døra låst igjen, alt var i stykker i låsen. Så skal døra opp nå, så har jeg ordnet en patent med skuvjern metoden når jeg må åpne for å skifte låsen. Dørtrekket ble passe ødelagt, men skal se om jeg klarer å få det limt sammen på en eller annen måte. Har ikke råd til å kjøpe nytt dørtrekk.

Men jeg har sett en del låser og dette må være den mest idiotiske patenten jeg har sett. Går døra i vranglås, så er det nesten komplett umulig å få opp igjen. Skjønner at det koster skjorta og underbuksa å få dette fikset på Vag. Mange timer med knoting og i tilegg så koster delene latterlig mye å kjøpe. Siden dette er en sjuke på vw, så burde man ihverfall få rabatt på de delene. Men det var ikke aktuelt, selv om de har hatt mange reklamasjoner på akkurat dette problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for en nyttig tråd, sliter med det samme på en eldre Galaxy, dog på den ene bakdøren. Har du sjekket Ebay.de? Kom tilfeldigvis over komplett låsmekanisme til salgs der men det var for Galaxy uten fjernstyrt sentralås. Har desverre ikke link. Det meste er jo likt på disse bilene men vet ikke om at dørlåsene er det. Kan hende du finner noe hvis du søker på Ford Galaxy (eller Seat Alambra).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.