Fjerne salt fra bil som står i garasje

Anbefalte innlegg

Har en passat som havarerte på i vinter. Vel hjemme fant jeg ut at hele motor må overhales/byttes da den tydligvis har lidd av dårlig smøring. Så nå står bilen der - uten motor, men helt nedgravd i saltlake.

Motor-prosjekt kan ta tid, da jeg har mye annet å sette fingra i, samt jeg kjøpte ny bruktbil som gjør meg uavhengig av passaten.

Angående saltet, så kan jeg ikke spyle ned bilen inne i garasjen. Oppkjørsla til garasje er bratt, så jeg kan ikke rulle bilen ut. Vil være et evighetsprosjekt å få den inn igjen.

Men finnes det noe vidundermiddel jeg kan spraye bilen med? For så å skylle av med mindre mengder vann?

Ser for meg å legge pressening under bilen, som leder vannet ut av garasjen.

Men hvilken såpe anbefaler folket? Hovedkravet er altså at såpa er effektiv og veldig lett å skylle av...

Det gjør grisevond å se den bilen stå nedsaltet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med en vinsj/talje av noe slag? Festet i bakkant av garasjen og i hengerfeste e.l, for så å trille bilen rolig fremover og ut av garasjen, spyle, skrubbe og så bare dra bilen opp og inn i garasjen igjen?

Et forslag iallefall.. :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den hengerfeste? Har du noe å skyve med etterpå? Jeg har brukt en rundstokk, og fresa ut til kroken, så jeg kan dytte uten at stokken glir av. Funker knall! Gjerne med traktor som skyvkraft 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Frode.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den fra scandicshine virket aktuell, dog er noe skeptisk til bruk av microfiber-klut på saltet bil. Er det noen scandicshine-forhandlere i trondheim?

Å ta ut bilen er nok uansett uaktuelt, da frontstykket henger i ac-slanger, og naboene muligens blir gretne om det renner litersvis av vann ned på hovedveien. Har pluss-grader på dagen, men ser for meg skøytebane tidlig på morgenen :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sålenge bilen er tørr, så gjør det ikke så mye om den er skitten da... Problemet er jo når skitten/saltet er fuktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk vaskemitt, ikke mikrofiber. La mitten ta med mye vann fra bøtta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.