Rykking og tap av motorkraft - Audi cabrolet 2,3 NG 92-mod

Anbefalte innlegg

Får stadige rykk og mister all kraft når jeg kjører på motorveien noen ganger. Ligner lambasonde problem, det liksom plutselig bare rykker i hele bilen og jeg mister all kraft og moment i et par sekunder så henter den seg opp igjen . Det smeller også heftig av potta når jeg starter opp av og til.

Noen som vet hva som er feil ? Har bytta lambasonda sist i november.

er -92 mod med 2.3 L 10v motor NG.

Noen forslag????????????????????????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Relé til bensinpumpe er vel ikke helt uvanlig på disse, men sjekk også bakstykke på tenning og selve bensinpumpa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Relé til bensinpumpe er vel ikke helt uvanlig på disse, men sjekk også bakstykke på tenning og selve bensinpumpa.

bakstykke på tenning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den elektriske delen bak på tenningslåsen, men da er det ofte flere ting som ikke virker.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja.. hm bensinpumpa er helt ny, så tror lite på at det er den som er defektus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det virkelig hjelp hjelp!!!! Nå stopper den midt i tunellen med gassen helt inne..!!!!!Starter når jeg skrur av teninnga og vrir om igjen! Hjelp hjelp hjelp!!!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På cabben til konemor hadde releet til motorstyringen fått dårlig kontakt, og bilen nappet noe helt ille innimellom, skikkelig tørr lodding. (ABK/Digifant) Dette releet satt på braketten under rattstammen. Når bilen var kald eller man ikke hadde kjørt så langt, funket den fint, men kunne dø så lenge som etpar sekunder før den fortsatte som ingenting var skjedd.

Sjekk det som er av releer, (bare jekk av lokket og se om loddinger er løse) evt. bytt de som har med motor og fremdrift og gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut hva som var feil. Den ene -minus polen på bensinpumpa har av en rar grunn rustet i stykker, så det lille gjengepartiet var det ikke noe igjen av. Løste dette med å bore et hull ned i polen på 2.5mm og gjenge med M3 gjengetapp. Fant en M3 skrue og noen muttere og løste dette.

Kabelskoen har ligget løst på minuspolen imens jeg har kjørt så jeg har mistet trykket iblant, og helt noen ganger.

:)

Takk for svar og tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.