Motorproblemer 1.9TDi..Trenger sårt hjelp!

Anbefalte innlegg

Har en 99 mod VW Bora 1.9TDi Aut. (AHF - 110hk) som ikke jeg ikke får start på..

Det begynte i mellom-julen, da den var død en iskald morgen pga av ødelagt batteri.

Nytt ble innhandlet og satt inn rett over nyttår, men da ville den ikke "fyre". Alt fungerte og gikk "i runnt", men det hørtes ikke ut som innslaget rørte seg, så jeg plukket ut starteren og fikk den testet, men den fungerte fint.

Siden da har jeg brukt mang en time på å prøve å forstå hva det kan være, og jeg har med mine begrensede erfaringer prøvd så godt som mulig med feilsøking, så den får diesel, den går i "runnt", den får olje og den får luft og en sjelden gang litt kjærlighet å : smil : men like forrbanna vil den ikke "fyre". En ting jeg har stusset en del på er en stygg banke/kakle som jeg ikke hørte til å begynne med. Jeg frykter det kan være olje-relatert, da jeg oppdaget at det var slått hull i bunnpanna for syvende gang : bh : (Dama: 6. Meg: 1) rett etter at batteri-styret begynte. høres ut som noe ventilrelatert eller lignende, men jeg er lang i fra sikker..

Vanskelig å forklare problemet helt nøyaktig, men jeg håper noen av dere har et tips til hva det evt kan være, eller hvordan jeg kan feilsøke meg frem videre, etc..Alle forslag mottas med takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei jeg hadde noen av de samme problemene med min bil i vinter.

da var det bare ei sikring som var gåen til motorstyring , så vil annbefale deg å gå over alt av sikringer og sjekke de før du gjør noe annet/ eventuelt feilkoder.

hvis du ikkje finner noe feil med det elektriske så ville jeg tatt av bunnpanna og sjekket rådelagre.

lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.