Audi V8, Automatkassen går i nødmodus. Har lest ut feilmeldinger på diagnose

Anbefalte innlegg

Hei!

Bilen begynte for litt siden med å gå inn i nødmodus et par ganger, men raskt ble det oftere. Alle lysene i "girdisplayet" på dashbordet lyser og girkassen er låst i 3-gir.

Tidligere klarte jeg av og til å lure girkassen litt med at jeg starter bilen, kjører litt i revers før jeg flytter girvelgeren rett ned i 3-gir. Dette fungerte en stund, men nå fungerer det bare sjeldnere og sjeldnere. Noen ganger går den i nødmodus med en gang jeg setter den i D. Til og med om jeg kun har tenningen på og ikke starter den vil den noen ganger gå i nødmodus om jeg setter den i gir....

Det som er litt rart, er at jeg kan låse den i 3-gir med girvelgeren. Allikevel kan jeg se mens jeg kjører at i "gir-displayet" i dashbordet skifter den av og til mellom D og 3. Hvis jeg setter den i revers står det av og til N i displayet før den går inn i revers.

Jeg har lest ut feilmeldinger via diagnoseverktøy.

På motorstyringen fikk jeg følgende feil:

- 0201 Turtallsgiver feil/ingen signal

Hvor finner jeg denne sensoren?

På girkassen får jeg følgende feil:

- 0315 Sikkerhetsbryter jordkontakt

- 020E Bremsebryter

Hvor finner jeg de forskjellige bryteren i girkassen og hvordan finner jeg ut om selve bryterene er i orden?

Jeg har litt informasjon om motstand i turtallsgiveren osv... men ingenting om bryterene på girkassen. Regner med at de er rene digitale signaler (av/på), men hvor finner jeg dem?

Kan disse feilmeldingene være problemet med girkassen, eller har jeg flere problemer?

Tusen takk for all hjelp!

Mvh. Eirik Øygarden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første og enkelste du kan forsøke er å sørge for god kontakt i strøm-kontaktene inn på kassa.

Neste er å forsøke å skifte multifunksjonsbryter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lest ut feilmeldinger via diagnoseverktøy.

På motorstyringen fikk jeg følgende feil:

Hvor finner jeg denne sensoren?

På girkassen får jeg følgende feil:

- 0315 Sikkerhetsbryter jordkontakt

- 020E Bremsebryter

Hvor finner jeg de forskjellige bryteren i girkassen og hvordan finner jeg ut om selve bryterene er i orden?

Mvh. Eirik Øygarden

Bremsebryter ligger nok i nærheten av bremsepedalen. Veit ikkje ka sikkerhetsbryter jordkontakt kan vere.

Vist eg ikkje huska helt feil kjem du hvertfall til alle kontaktane til girkassa på v. side av bilen, trur de va 2-3 kontakta under der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.