Anbefalte innlegg

hej allihopa.

 

s4 min har blitt helt rar i det siste. tomgangen fusker av og til. spesielt når den er kald så kan tomgangen gå så lavt at den kveles. når bilen har fått normal driftstemperatur så lugger den ganske bra, og tomgangen vil ikke gå ned til 800 men holde seg på en ca 1200 - 1400.

 

jeg skal inn med den på verksted på mandag og få en diagnose på den, men vil være greit og få noen gode råd før jeg leverer den inn. verkstedet dro rett og slett en liten latter når jeg forklarte problemet mitt på tlf og sa hvilken bil det gjaldt.

 

har vært hos es tuning i trondheim og skiftet resirk. men til ingen nytte. dem mente det var chippen, (jonus). men jeg håper virkelig ikke at bilen skal være slik.

 

er det noen som har noen gode råd??:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd og koble av tomgangsmotoren da? er den stabil enten lav eller høy på tomgang kan det være synderen...

Tror nok ikke Jonus chip kødder til tomgangen, han har jo chippet en 2-3 audier før :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan kobler jeg av tomgangs motoren da?

tviler egentlig på at det er chippen. har jo ikke vært slik før..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vært hos es tuning i trondheim og skiftet resirk. men til ingen nytte. dem mente det var chippen,

 

Hvorfor skiftet de resirk ventilen vis de mente det var chippen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det lukter tempsensor på innsug, spjellbryter eller O2-sensor, alt dette er enkelt å teste. (søk&finn, ja jeg vet jeg kunne linket til dette, men guru-Steinars motortråd inneholder alle disse problemene, så sjekk der!)

Jeg vil vel si at chipper er relativt stabil i virkemåte, og Jonus sine er intet unntak der. En dårlig montert sokkel kan derimot feile, men det er også uhyre sjeldent.

Råtten 'michelin man hose' kan også gi denne feilen, når jeg tenker meg om. (eller enhver lekkasje i systemet for den delen!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

es tuning tok en diagnose på bilen, men kom ikke opp med noen feilmeldinger, så da ble det resirk bytte, da problemet vedvarte så sa dem at det var oppsettet eller chippen på bilen. så like langt.

grunnen til at jeg tar dette opp på en ny tråd er pga at jeg er rimelig nye med audi og har veldig lite peil på slike ting.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var inn på diagnose på autosenteret, men kom ikke opp noen feilkoder.

dem mente det var noe med batteriet så dem fiksa det, men problemet er her enda.

 

kan jeg ta av tomgangs regulatoren og rense den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var inn på diagnose på autosenteret, men kom ikke opp noen feilkoder.

dem mente det var noe med batteriet så dem fiksa det, men problemet er her enda.

 

kan jeg ta av tomgangs regulatoren og rense den?

 

Kan jo prøve rense den i rødsprit.. Eller kanskje diesel? Men tror ikke det hjelper. Plagdes sjikkelig med en audi 100 jeg hadde.. Er vell samme regulatoren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde du samme problem? fant du noen løsning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynn med og provtrykk systemet du så ser du om det er lekkasjer , vis bilen gikk fint like etter chip så er det liten sansynlighet at chippen er syndarn som mange trur. Det er den enkleste konklusjon før andre tunere der ute før og prakke på deres produkter isteden.

Åndingen på disse motorene pleier og være helt muggen etter noen års bruk så gå over systemet og se at det er tett så er du sikker. Før test skyld så kan du prøve og koble av tomgangsmotor og justere direkte på tomgangs bremsen som sitter ved innsuget. loss på 13mm mutter og juster den til tomgangen går noe opp. Da er tomgangs motor ur funskjson. Se om den stopper da også ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var løsningen her. litt flaut kanskje men men, den elektriske kjølevifta startet ikke, så bilen blei for varm og da fusket den rimelig bra når den kom over 90 grader.

at den kan stoppe i kryss osv har jeg ikke fått til enda. renset gassspjeld og prøvd og justere det rett, og renset tomgangsmotor. men uansett så skjer det sjeldnere..

takker for hjelp så langt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en mistanke at min elektriske kjølevifte heller ikke starter. hva kan det være som gjør at den ikke starter? min bil er en 100 2,8q.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en mistanke at min elektriske kjølevifte heller ikke starter. hva kan det være som gjør at den ikke starter? min bil er en 100 2,8q.

 

Sjekk post 2 i denne tråden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.