#1 Skrevet Mars 11, 2011 Har en audi coupe 2.2 10vt og har nå byttet topp. Utfordringen er at toppen er en KU og blokk MC. toppene skal være like i utseende, men finner ingen merker som stemmer når jeg skal få den i register:confused: noen som har tips om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 11, 2011 Har du kam og kamhjul fra MC motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 11, 2011 (endret) Det stemmer godt at selve toppen i seg selv er lik på KU, HX, PX, MC1, MC2 og NF1, men hverken ventiler eller kamaksel er likt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 11, 2011 jeg har kv topp på min mc, sugemotor topp. og med mc kam på. justerte registret som vanlig med kamakselhjul og punktet nede på svignings demperen. har du riktig antall tenner på register reima....tur det er to versjoner av disse, med da forsjell i antall tenner. husker ikke riktig antall det var på den jeg brukte. trur den var på 120 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 11, 2011 Det stemmer at det finnes to forskjellige remmer. Den gamle med 120 tenner går frem t.o.m chassis 44-J-246 281. Den nye med 142 tenner går f.o.m chassis 44-J-246 282. Merk at det er forskjellig løpehjul (stort og lite) til forskjellig registrerrem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 12, 2011 jeg har kv topp på min mc, sugemotor topp. og med mc kam på. justerte registret som vanlig med kamakselhjul og punktet nede på svignings demperen. har du riktig antall tenner på register reima....tur det er to versjoner av disse, med da forsjell i antall tenner. husker ikke riktig antall det var på den jeg brukte. trur den var på 120 KV er samme motor som KU. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 14, 2011 ok. takk for info! men det dere sier er at slik det er nå, så må jeg bare prøve meg fram for at den skal stemme? brukte en WC topp på MC blokka tidligere..det fungerte bra! men også her måtte jeg prøve meg fram litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 14, 2011 Har du kam og kamhjul fra MC motoren? nei, de er ifra KU! men har en WC kam, mulig den passer bedre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 14, 2011 nei, de er ifra KU! men har en WC kam, mulig den passer bedre? Du bør absolutt bruke kam og kamhjul fra samme motor som blokken er. Siden WC-motoren er en 2,1-liter; har du sjekket at alle hull i blokk og topp passer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 15, 2011 Du bør absolutt bruke kam og kamhjul fra samme motor som blokken er.Siden WC-motoren er en 2,1-liter; har du sjekket at alle hull i blokk og topp passer? Ja er enig i det! ja den passer helt perfekt! men får prøve meg på det jeg har liggende foreløbig:) siden det funket tidligere med WC kammen og kamhjul. eneste jeg ser er at KU kammen er kvassere enn WC kammen. Men kansje den åpner mere riktig i forhold til MC blokka? dette blir uansett en ordentlig heimemekk motor siden det er dobbelgasser og turbo men det har fungert tidligere og syntes det er spennede med litt spesiell vri:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 15, 2011 jeg har kv topp på min mc, sugemotor topp. og med mc kam på. justerte registret som vanlig med kamakselhjul og punktet nede på svignings demperen. har du riktig antall tenner på register reima....tur det er to versjoner av disse, med da forsjell i antall tenner. husker ikke riktig antall det var på den jeg brukte. trur den var på 120 ja har 120 tenner. men siden topp og blokk er forskjellig samt merking på deksel så er det vanskelig å finne noen logisk innstilling! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 16, 2011 Har du prøvd å justere nedre reimhjul uten å ha på dekslet. Se bilde. Hvordan ser det ut bak på kam akslel drevet, er det en prikk eller et rett spor du har i kamaksel drevet. 13-799.bmp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 16, 2011 Har du prøvd å justere nedre reimhjul uten å ha på dekslet.Se bilde. Hvordan ser det ut bak på kam akslel drevet, er det en prikk eller et rett spor du har i kamaksel drevet. ja prøvde først det. nedre reimhjul skal vel stemme med 0 på veihjul? ja det er en liten prikk på innsiden av kamakseldrevet også er det en på framsiden av drevet..hvem av de er mest relevante? å får å være sikker, hvordan skal egetlig disse prikkene/strekene stå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 16, 2011 prikken/merket på innsiden av kamhjul skal flukte med pakningsflata til toppdekselet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 17, 2011 Sånn som dette., men på min så var den merket både med prikk og en strek på baksiden av kamhjulet. trur jeg brukte streken, som var eneste som passa i forhold til nedre reimhjul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 17, 2011 En WC har vel mekaniske løftere mens en MC/KU/KV har hydrauliske, kammene her er ikke like. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 17, 2011 Sånn som dette., men på min så var den merket både med prikk og en strek på baksiden av kamhjulet.trur jeg brukte streken, som var eneste som passa i forhold til nedre reimhjul. Takk for info! skal ut å se litt i helgen så kansje jeg blir litt klokere! så nedre reimhjulstreken skal peke opp slik som på tidligere bilde og kamhjulstreken/prikken skal være ved toppdekselpakkningen:) er dette standard på de fleste 10v motorer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 17, 2011 En WC har vel mekaniske løftere mens en MC/KU/KV har hydrauliske, kammene her er ikke like. nei, og dette har jeg erfart meg nå! men den passer forde! men om WC kammen fungerer på hydrauliske er kansje tvilsomt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 17, 2011 Jeg har en MC1 kam liggende om du trenger. 034 skriver værtfall dette om å bruke kam fra sugemotor på turbo. dette gjelder da self 10v(t) If you are using a Blau cam or another NA grind, you are actually loosing power compared to the stock turbo cam due to too much overlap 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 17, 2011 Jeg har en MC1 kam liggende om du trenger. 034 skriver værtfall dette om å bruke kam fra sugemotor på turbo. dette gjelder da self 10v(t) ja det kan jeg tenke meg stemmer!! mye skal du ha for kammen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 21, 2011 Har du prøvd å justere nedre reimhjul uten å ha på dekslet.Se bilde. Hvordan ser det ut bak på kam akslel drevet, er det en prikk eller et rett spor du har i kamaksel drevet. nå er nok motoren i register! hvertfall etter den merkingen du ga info om men litt usikker på tenninga enda! den starter greit og reagerer raskt på gassen, men når jeg prøver å dra på litt mister den effekt ved litt høyere turtall når turboen lader max. Hva kan dette skyldes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 21, 2011 Ikke stol blindt på merkingen på veivakselhjulet, den kan være unøyaktig på de gamle femmerne, det er bedre å bruke 0-merket på svinghjulet som man ser i clutchhuset ca. kl. 11.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 21, 2011 nå er nok motoren i register! hvertfall etter den merkingen du ga info om men litt usikker på tenninga enda! den starter greit og reagerer raskt på gassen, men når jeg prøver å dra på litt mister den effekt ved litt høyere turtall når turboen lader max. Hva kan dette skyldes? Burde skjekke mye tenning du har med en tenningslampe på svinghjulet, Hvilken fordeler har du brukt,, er denne fra en sugemotor eller turbo motor, med eller uten vakum, hvis det er uten så kan det være slike vekter i den, som drar opp tenninga på høye turtall. Trur jeg har rundt 18-20 grader på tomgang. og ved 5400 rpm har jeg 10 grader, men kjører med ca 0.5-0.6 bar trykk, men skal å være greit til litt over 1 bars trykk å. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 22, 2011 Burde skjekke mye tenning du har med en tenningslampe på svinghjulet,Hvilken fordeler har du brukt,, er denne fra en sugemotor eller turbo motor, med eller uten vakum, hvis det er uten så kan det være slike vekter i den, som drar opp tenninga på høye turtall. Trur jeg har rundt 18-20 grader på tomgang. og ved 5400 rpm har jeg 10 grader, men kjører med ca 0.5-0.6 bar trykk, men skal å være greit til litt over 1 bars trykk å. Dersom dette er en motor med MC1/MC2-ledningsnett skal man bruke diagnosekontaktene til å stille tenning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 22, 2011 Å ja de bruker sånn på disse gamle motorene å ja., vet ikke åssen lednings nett han har, men er vel et vanlig kv/ku sugemotor lednings nett siden det er en vanlig coupe hvis han ikke har byttet da, den kan jo være. Jeg har selv et 034 hiddensprut, så er litt letter å stille tenninga selv der , og jeg har også fordeler fra sugemotor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...