#26 Skrevet Mars 22, 2011 takk for svar har prøvd meg litt fram med tenningslampe. ser at når jeg vrir på fordelerern så kommer 0 fram og 1 fram på svinghjulet. er det 0 jeg skal gå etter? fordeleren er fra sugemotor ja, med vakumslange. men har ikke ledningsnett! kjører nemlig med dobbel gasser og turbo. vet at gasseren og turboen er i orden, så er tenninga det står på akkurat nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mars 22, 2011 (endret) jammen ikke sikker på om det var 0 eller 1, Men skal ikke ha i den vakum slangen på fordelern i alle fall. ta den ut hvis du har den tilkoblet. og selve slangen må plugges igjen, med en skrue eller noe.... den tilkoblingen på fordelere kan bare stå åpen. Men du vil kanskje få en fast tenning, samme tennning på høyere turtall og ved turbo trykk, der du sku hatt lavere tenning. jeg har som sagt et 034 sprut og den trekker fra tenninga ved høyrere turtall og trykk. Da ville jeg kanskje prøvd å lagt med på ca 13 grader på tomgang, da vil du også ha dette på høyere turtall og trykk, men du vil få noe lav tenning i nedre del av rpm området, kan være litt vanskelig å starte ved for lav tenning. Jeg hadde en tennings lampe som kan lese ut gradene etter som jeg vrei på fordeleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mars 22, 2011 jammen ikke sikker på om det var 0 eller 1, Men skal ikke ha i den vakum slangen på fordelern i alle fall. ta den ut hvis du har den tilkoblet. og selve slangen må plugges igjen, med en skrue eller noe.... den tilkoblingen på fordelere kan bare stå åpen. Men du vil kanskje få en fast tenning, samme tennning på høyere turtall og ved turbo trykk, der du sku hatt lavere tenning. jeg har som sagt et 034 sprut og den trekker fra tenninga ved høyrere turtall og trykk. Da ville jeg kanskje prøvd å lagt med på ca 13 grader på tomgang, da vil du også ha dette på høyere turtall og trykk, men du vil få noe lav tenning i nedre del av rpm området, kan være litt vanskelig å starte ved for lav tenning. Jeg hadde en tennings lampe som kan lese ut gradene etter som jeg vrei på fordeleren. trur jeg har hørt det skal være 0 serru. ja oki, for den vakumslangen går til gasseren, mulig den regulrer tenning når spjeldet åpner seg? ja lånte en slik lampe en gang, men den jeg har nå lyser bare, så ikke lett å lese av gradene. får prøve meg litt fram igjen takk for hjelp ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mars 22, 2011 jepp, på min så gikk den slangen inn på innsuget etter spjeldhuset. så når du får litt turtall, vil den suge mer , altså lage vakum og da dra tenninga opp, mer fortenning. det er ikke så bra når man kjører med turbo. Regner med der er no på sammen måten hos deg selv om du har gasser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mars 23, 2011 jepp, på min så gikk den slangen inn på innsuget etter spjeldhuset. så når du får litt turtall, vil den suge mer , altså lage vakum og da dra tenninga opp, mer fortenning. det er ikke så bra når man kjører med turbo.Regner med der er no på sammen måten hos deg selv om du har gasser. ok..hva mener du med ikke bra? at det er skadlig for motoren? prøvde meg litt i går.. virker som tenninga er grei egentlig, drar godt fra lavt turtall, men når jeg klamper i bånn og kommer over 4000 omdreininger så flater det helt ut. ser også at det kommer en nyanse av svart røyk ut potta. tror ikke den for for mye bensin heller. kan det være luftlekasje en plass? snodige greier: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mars 24, 2011 Kan fort få tennings bank hvis tenninga er for høy ved maks turbotrykk., men hvis du ikke hører noe av det så burde det ikke være alt for galt. Hvordan turbo har du... det er ikke turboen som er gått tom etter 4000 omd da. Kan jo være det er litt for lite tenning å, da klarer ikke motoren vel ikke å komme så høyt opp i turtall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mars 24, 2011 Kan fort få tennings bank hvis tenninga er for høy ved maks turbotrykk., men hvis du ikke hører noe av det så burde det ikke være alt for galt. Hvordan turbo har du... det er ikke turboen som er gått tom etter 4000 omd da. Kan jo være det er litt for lite tenning å, da klarer ikke motoren vel ikke å komme så høyt opp i turtall. er en ganske liten turbo..samme som MC motor orginalt. ja håper å satser på det er tenninga. at den må stilles riktig. har sjekka ladetrykket, å det faller ikke når jeg kommer opp i turtall. mulig det er for dårlig bensintrykk kansje?.. får teste ut litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mars 24, 2011 Hverken k24 eller k26 som sitter orginal (mc1 har k26, mc2 har k24) er vel "tom" etter 4000 omdreininger. Hvor mye trykk kjører du på da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mars 24, 2011 Hverken k24 eller k26 som sitter orginal (mc1 har k26, mc2 har k24) er vel "tom" etter 4000 omdreininger. Hvor mye trykk kjører du på da? nei derfor jeg lurer på hva det kan være. trykket ligger på 0.8 max noen som har et bilde av hvordan tenningsfordeleren skal sitte i forhold til svinghjul og kamhjulsmerket? trur det er her problemet ligger akkurat nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet April 5, 2011 lurer på bensintrykket jeg altså..det virker som den får nok bensin ved gasspådrag, men så dabber effekten av, når det egentlig bare burde blitt mere effekt! ved langt pådrag "hoster" det også i gasseren. hva kan problemet være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...