sandblåse/glassblåse felger?

Anbefalte innlegg

Har ett sett med bolero felger som trenger en oppstrekker, tenker derfor på å fjærne all lakk på de for så å gjøre de oppigjen.. Dette er hele felger med polert kant, er derfor meget usikker på hvordan få blåst senteret og tønna uten att kantene blir berørt! noen som har noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT, men kan jeg få se bilde av Boleroene dine? Jeg har helstøpte felger selv, og vurderer å polere opp kanten. Lurer derfor på om de fort blir stygge ettersom støpt alu er forholdsvis mykt i forhold til smidd(?) alu :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ett sett med bolero felger som trenger en oppstrekker, tenker derfor på å fjærne all lakk på de for så å gjøre de oppigjen.. Dette er hele felger med polert kant, er derfor meget usikker på hvordan få blåst senteret og tønna uten att kantene blir berørt! noen som har noen tips?

 

 

Hva med og teipe kanten med gaffateip og så blåse etter på? Kan lett sikte med en liten blåser slik jeg har.

Restene av teipen kan bare vaskes og pollers bort etterpå. Funka greit når jeg dreiv på med ur'n;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk heller tape som dem bruker ved pulverlakkering. slipper lim og polish

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går kanskje med tape av noe slag! Må testes i blåsekabinettet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kan alufelger blåses med sand ? "Spiser" ikke sanden opp aluminiumen lett ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må glassblåses eller isblåses

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sett like felger blitt sandblåst men da uten at de har tatt hensyn til kantene, virket som om overflaten ble mye ruere enn ved glassblåsing men usikker på om glass tar lakken skikkelig da den virker meget tykk på disse..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke å få vekk all lakken. Poenget er jo å skape en overflate som pulverlakken fester seg godt nok på, så holder med å glassblåse til du får en jevn ru overflate. Sett folk som pulverlakkerer rett over den gamle lakken også, men aner ikke noe om holdbarheten du får da:)

 

Sånn så de gamle RMene mine ut etter blåsing:

IMG_6054.jpg

 

Lakken festet seg fint på resten av tønnene også, selv om de ikke var blåst like nøye som selve senteret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må glassblåses eller isblåses

 

Må ikke det. En som har litt peil og bruker fin sand fikser dette uten å blåse i stykker felgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke det. En som har litt peil og bruker fin sand fikser dette uten å blåse i stykker felgen

 

beklager burde vell skrevet BØR

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.