#1 Skrevet Mars 11, 2011 I januar ble bilen min (96 A4 TQ avant) påkjørt og den ble kondemnert. jeg fikk beholde bilen av forsikringen, men dem snakket i at den ikke kunne registreres igjen.. bilen har ødelagt v.frontlykt, v.sideskjerm, frontfanger, v.locari og spylertank! jeg kan ikke se mere skader, men verkstedet som tok taksten hadde enda garantiarbeid igjen på bilen, så jeg lurer på om dem la på mer i takst for å få den kondemnert.. dette er litt kjipt siden den er påkostet svimmlende summer på verkstedet p.g.a garanti. dem påsto at dem hadde brukt 400timer på den.. hva skal til for å få bilen på veien igjen? lønner det seg? eller skal jeg selge den som delebil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 11, 2011 hvis bilen er vraket, altså det er utbetalt vrakpant fra myndigheten kan den ikke registreres, ikke vits i å prøve engang. forsikringselskapene bruker ordet kondemnert selv når de kjøper bilen, selger den videre til godkjent opprettningsverksteder som fikser bilen og selger den igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 11, 2011 hvis han har bilen er den ikke vraket.. Ikke noe problem å registrere den igjen.. har selv flere "kondemnerte" biler,og det eneste jeg gjorde med den ene,som det var levert blåmelding på var å vise den på BT etter at jeg hadde reparert den.. (golf2 "delt" i 2 etter at en pug prøvde å kjøre igjennom den..) Er du usikker ring BT.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 11, 2011 men hvordan kan karroseriselskap som kjøper vrak registrere dem etter dem er rettet? jeg tenker å få den fikset å bruke den til det ikke er mer igjen av den, altså aldri selge bilen videre! hvis jeg får et godkjent karroseriverksted til å bytte ut di delene som er ødelagt, kan det jo ikke være noe problem? værkstedet som tok taksten tok jo skyhøy pris på lakkering, å skrev bra mange arbeidstimer, det er jo ikke noe som er skeivt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 11, 2011 Om bilen er veldig skadet, så tar vel ofte verkstedene såkalte karrosseribytter, altså at de importerer en delebil fra utlandet, så flytter de over et visst antall hovedkomponenter (motor/gir/etc) fra den norske bilen til den utenlandske og registerer den utenlandske bilen på norske skilt. Omfattende prosess som skal godkjennes hos Tollvesenet først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 12, 2011 men hvordan kan karroseriselskap som kjøper vrak registrere dem etter dem er rettet? jeg tenker å få den fikset å bruke den til det ikke er mer igjen av den, altså aldri selge bilen videre! hvis jeg får et godkjent karroseriverksted til å bytte ut di delene som er ødelagt, kan det jo ikke være noe problem? værkstedet som tok taksten tok jo skyhøy pris på lakkering, å skrev bra mange arbeidstimer, det er jo ikke noe som er skeivt... Det er ofte lettere for oppretter verksted å få kjøpt skade biler,men i utgangspunktet kan du som privatperson også fikse vrak.. I noen tilfeller hvor det er store strukturelle skader blir det levert inn melding til BT om at bilen må kontrolleres før bilen kan regges igjen.D et tror jeg ikke det er tilfelle i din situasjon. Når f.eks biler får karosseri skifte,eller at biler skjøtes,pleier det å bli ført inn i vognkortet. Og selvfølgelig kan du selge bilen videre.. kan være lurt å opplyse ny eier at bilen har vært kræsja,da.. Når forsikrings selskap kondemnerer biler betyr det bare at det koster mer å reparere bilen enn å skaffe eier en tilsvarende bil... dette går på prosent av bilens verdi,i forhold til takst på skaden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...