#1 Skrevet Mars 11, 2011 (endret) Skal starte nyoverhalt motor (VR6). Har koblet fra coilpack og skal dra den på starter til jeg får oljetrykk. Pleier det å være et problem å få opp oljetrykk og eventuelt hvilket oljetrykk kan jeg forvente når motor dras på starter? Har koblet manometer rett på oljefilterhus.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 11, 2011 kan være noen deler ikke får olje på noen sek kanskje Før jeg starta min, så skrudde jeg ut oljettrykk sensoren... og lagde en skrunippel til en manuel pumpe som jeg hadde olje på, så jeg kunne trykke olje rundt i motoren. Når jeg starta opp etterpå så, var det helt stille, at den akkurat hadde vært starta og kjørt med liksom ikke no klakking fra ventiler er noe. Dette var med en 10v 5syl motor . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 11, 2011 Om du får oljetrykk eller ikke beror ofte på om du har montert en tørr oljepumpe eller om pumpa og sugerøret er fylt opp med olje under monteringen. Finnes eksempler på folk som ikke har fått oljetrykk i det hele tatt fordi pumpa bare visper luft. På kald olje bør den vel klare å gi så mye trykk at den slipper ut overtrykksventilen selv om den kun dras på starterhastighet, feks 5-6 bar? Men ikke bli overrakset om den ikke gir mer enn et par bar heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 11, 2011 Ok. Takker. Da prøver jeg å demontere en oljetrykkbryter og pumpe/helle inn olje til pumpa "tar".... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 11, 2011 Lag gjerne en howto på dette, skal snart starte opp min motor etter overhaling, da med splitter ny oljepumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 11, 2011 Lag gjerne en howto på dette, skal snart starte opp min motor etter overhaling, da med splitter ny oljepumpe. tilt motor skikkelig til venstre slik at oljefilterfoten peker rett opp av med oljefilter hell olje i trykk hullet på filterbraketten samtidig som motor dreies mot klokka fortsett inntil det er sugd nok olje inn i motor til at du er sikker på at oljepumpa og kanalen ned dit er full (3-4 dl så er du sikker) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 12, 2011 Da var det oljetrykk! Pumpet olje med "hagepumpekanne" med slange og diverse overganger/fittings/slangeklemmer inn hullet til oljetrykksbryter. Etterpå dro jeg på starter og fikk raskt opp nesten 4 bar på manometeret..... Takk for hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...