Anbefalte innlegg

En kompis var og plaget med høyt forbruk på sin 2.0 tdi. Han gikk over fra shell til castrol, og da forsvant forbruket. Min 1.9 tdi bruker mere enn den skal på Mobil1, så jeg skal prøve og bytte merke på neste skift.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sies at jeg kjører på castrol slx longlife3 olje bare.. Kan jo hende at det også bidrar til at mine ikke har brukt no særlig olje, men har en kamerat som kjøpte en touran ca likt som jeg kjøpte min med samme motor.. han hadde ikke trua på å følge innkjørings tipsene i instruksjonsboka.. og pr dags dato så bruker den VESENTLIG mere olje enn min som er riktig innkjørt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg for første gang ikke byttet på 10'km. Snart 20'km siden siste oljebytte. Jeg måtte fylle på ca 1l etter 15'km. Har ikke sjekket siden, men skal huske å ta en peiling når jeg henter bilen etterpå.

Har forøvrig en 170hk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 1.8 bruker noe olje, kjørte på Statoil olje før, og var stadig og etter fylte.. gikk fort 2liter olje på 10000km, nå for en stund siden gikk jeg over til Castrol og fyller jeg bare på 1liter olje på 10000km :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.